کد خبر: ۱۰۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل هتک حرمت در شبکه اجتماعی تلگرام در این استان خبر داد.
 رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل هتک حرمت در شبکه اجتماعی تلگرام در این استان خبر داد.

حسن کوره‌بلاغی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم اقدام به انتشار عکس‌های شخصی و درج مطالب توهین‌آمیز علیه وی می‌کرد، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتای استان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و بررسی‌های فنی موفق به شناسایی این متهم شده و با کسب مجوز قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خویش را از ارتکاب این جرم انتقام‌جویی و خصومت شخصی عنوان کرد.

این مسؤول ادامه داد: این متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی آذربایجان غربی تحویل داده شد.

کوره‌بلاغی به تمام افرادی که قصد اذیت و آزار کاربران فضای مجازی داشته باشند واقدام به هتک حرمت کنند هشدار داد طبق ماده 17 قانون جرائم یارانه‌ای در صورتی که عمل مجرمانه این افراد ثابت شود دستگیر خواهد شد و روانه زندان می‌شود.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد که از قرار دادن تصاویر و اطلاعات خصوصی خود در گوشی‌های هوشمند به‌ویژه شبکه های اجتماعی خودداری کنند زیرا این کار سبب به‌خطر افتادن آبروی آنان می‌شود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فعالیت خود را از سال 90 آغاز کرده است، افزود: محوریت اصلی این پلیس رسیدگی به جرائم فضای مجازی است.

این مسؤول به کاربران فضای مجازی اعلام کرد در صورتی که فرد یا افرادی اقدام به برداشت غیرمجاز و یا هتک حرمت آنان در فضای مجازی کردند شکایت خود را از طریق مراجعه به سایت اینترنتی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) به نشانی WWW.cyberpolice.ir و کلیک بر روی آیکون ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کوره‌بلاغی به کاربران فضای توصیه کرد در صورتی که عکس، فیلم یا اطلاعات شخصی شما به هر دلیلی در فضای سایبری انتشار یافت، ضمن در جریان قرار دادن خانواده خود پلیس فتا را نیز در موضوع شکایت قرار دهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تاکید کرد: پلیس فتا با تمام توان در ارائه خدمات به مردم آماده بوده امنیت لازم را در فضای مجازی برقرار خواهد کرد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین