|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
گروه تروریستی ابوسیاف در اوج حملات نظامیان فیلیپین برای آزادسازی گروگان نروژی، 7 خدمه یک کشتی باری اندونزی را ربودند.
 گروه تروریستی ابوسیاف در اوج حملات نظامیان فیلیپین برای آزادسازی گروگان نروژی، 7 خدمه یک کشتی باری اندونزی را ربودند.

تارنمای 'راپلر' روز پنجشنبه به نقل از 'یک منبع' اعلام کرد مردان مسلح که گفته می شود اعضای گروه بدنام ابوسیاف بودند، 7 خدمه از 13 خدمه یک کشتی باری را که توسط ملوانان اندونزی و مالزی مدیریت می شد، ربودند.

این منبع که نامش ذکر نشده است، گفت که این کشتی باری زمانی که از آب های اندونزی وارد فیلیپین شد مورد هجوم مردان مسلح که در یک قایق موتوری بودند، قرار گرفت.

براساس گزارش راپلر، این مردان مسلح که گمان می رود اعضای گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش باشند که با باج گیری از خانواده گروگان ها تامین مالی می شوند، 7 تن از 13 خدمه اندونزیایی و مالزیایی کشتی را ربودند.

بنابراین گزارش، آدم ربایان به همراه قربانیان خود به سمت 'تاوی – تاوی' در جنوب فیلیپین فرار کردند.

جزیره 'تاوی تاوی' از مجمع‌ الجزایر 'سولو' در جنوب فیلیپین است.

این منبع گفت کاپیتان کشتی قادر به تماس با همسر خود بوده و اطلاع داده است ربوده شده اند و گروگان گیرها تقاضای 20 میلیون پزو (430 هزار دلار) برای آزادی آنها کرده اند.

تارنمای روزنامه 'کمپاس' اندونزی نیز به نقل از همسر کاپیتان این کشتی که شهروند این کشور است، تماس وی را تایید کرد.

گروه ابوسیاف طی چهار ماه گذشته اقدام به یک رشته آدم ربایی از بین خدمه کشتی های اندونزی و مالزی کرده است .

حدود 20 نفر از این گروگان ها آزاد شده اند. دولت های اندونزی و مالزی اعلام کردند به ابوسیاف باج نداده اند، اما گزارش رسانه ها نشان می دهد باج درخواستی گروگان گیران از طریق برخی واسطه ها پرداخت شده است.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری منتخب فیلیپین که تا یک هفته دیگر سکان هدایت این کشور را در دست می گیرد، هشدار داد این گروه به زودی باید شاهد عواقب ناشی از اعمال خود باشد.

'بنیگنو آکینو' رئیس جمهوری فیلیپین نیز هفته گذشته شخصا به 'سولو' منطقه ای که گروه ابوسیاف فعال است و سر دومین گروگان این گروه قطع شد رفت و گفت که عملیات نظامیان فیلیپین به امید نجات گروگان ها آغاز می شود.

براثر درگیری روز سه شنبه ارتش فیلیپین با حدود 200 عضو گروه تروریستی ابوسیاف سه عضو این گروه کشته و 26 نفر از جمله 16 سرباز زخمی شدند.

دولت کانادا و نروژ که شهروندانش گروگان این گروه باج گیر بوده و هستند تاکید می کنند باجی به این گروه پرداخت نخواهند کرد.

این گروه تقاضای 600 میلیون پزو (حدود یک میلیون و 300 هزار دلار) باج برای آزادی دو گروگان نروژی و فیلیپینی نیز کرده است که در جنگل های 'سولو' نگهداری می شوند.

گروه تروریستی ابوسیاف در دهه 90 میلادی با کمک 'اسامه بن لادن' و توسط 'عبدالرزاق جنجلانی' یک واعظ اهل فیلیپین شکل گرفت.

این گروه همپیمان داعش برای نخستین بار سال 2000 میلادی 10 گردشگر و 11 کارگر محلی را به گروگان برد.

تروریست های ابوسیاف سال 2004 خونین ترین عملیات خود را رقم زدند و یک کشتی ترابری را در خلیج مانیل بمب گذاری کردند. 116 نفر در این انفجارها کشته شدند و این حادثه خونین ترین حمله تروریستی در تاریخ فیلیپین لقب گرفت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین