|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
گزارش ها از وضعیت بسیاری از کارگران پاکستانی در عربستان از پرداخت نشدن ماه ها حقوق این افراد به دلیل ورشکستگی یا اوضاع نامناسب مالی شرکت های مختلف سعودی حکایت دارد.
 گزارش ها از وضعیت بسیاری از کارگران پاکستانی در عربستان از پرداخت نشدن ماه ها حقوق این افراد به دلیل ورشکستگی یا اوضاع نامناسب مالی شرکت های مختلف سعودی حکایت دارد.

به دلیل انتشار گزارش های مختلف از وضعیت نامناسب کارگران پاکستانی در عربستان، وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه مجبور به صدور بیانیه شد و اعلام کرد که سفارت این کشور ریاض به وضعیت کارگاران پاکستانی که چندین ماه حقوق معوقه دارند، رسیدگی می کند.

در یکی از این موارد که در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان نیز به آن اشاره شده است، شرکت 'پیمانکاری و ساختمانی سعد' به دلیل مشکلات مالی، حقوق دو هزار نفر از کارگران خارجی از جمله پاکستانی خود را ماه ها است که نپرداخته است.

سفارت پاکستان در عربستان ضمن صحبت با کارفرمایان این شرکت، تماس هایی نیز با وزارت امور خارجه عربستان برقرار کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب کارگرانی پاکستانی شده است.

کارگرانی از کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش و برخی دیگر از کشورهای آسیایی و آفریقایی که برای انجام کارهای سخت در ازای حقوق نه چندان قابل توجه، در عربستان هستند، اکنون بسیاری از آنها با مشکل پرداخت نشدن حقوق مواجه هستند و جایی برای این که از این وضعیت شکایت ببرند، ندارند.

برخی شرکت های سعودی هم در ماه های اخیر اقدام به اخراج کارگران خارجی از جمله کارگران پاکستانی خود کرده اند.

باتوجه به تداوم روند کسری بودجه عربستان که بیشتر به دلیل سیاست های دردسر ساز این کشور در پایین آوردن بهای نفت در بازارهای جهانی ایجاد شده است، به نظر می رسد اوضاع اقتصادی عربستان از جمله دلایل اخراج کارگران خارجی از این کشور باشد.

بیش از یک و نیم میلیون تبعه پاکستانی در عربستان با شرایط دشوار مشغول کار هستند.

همچنین آمار رسمی حاکی است که بیش از دو هزار و 400 تبعه پاکستان به اتهام های مختلف در زندان های عربستان هستند و هر سال تعدادی از آنها بدون اینکه محاکمه شوند و اتهامات وارده به آنها ثابت شود، به دست جلادان سعودی گردن زده می شوند.

کسری بودجه دولت عربستان سعودی در سال 2015 میلادی به رقم بی‌سابقه 367 میلیارد ریال سعودی، معادل 98 میلیارد دلار رسید.

کل هزینه‌های دولت عربستان سعودی در سال 2015 میلادی 975 میلیارد ریال سعودی بوده که بیش از رقمی است که پیش‌بینی شده بود.

به گفته یکی از مشاوران اقتصادی دولت عربستان، علاوه بر سقوط قیمت نفت، عوامل دیگری مانند پاداش به کارکنان دولت در زمان تفویض قدرت به ملک سلمان هم در افزایش هزینه‌ها نقش داشته است.

به گفته کارشناسان، دخالت نظامی عربستان در یمن هم در افزایش مخارج دولتی نقش داشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین