کد خبر: ۱۰۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
به نقل از راشا تودی، ۲۰ نماینده دمکرات کنگره آمریکا در اعتراض به مخالفت اکثریت جمهوریخواه تحصن کرده و به جای صندلی ها روی زمین صحن کنگره نشستند.
نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا در اعتراض به کارشکنی جمهوریخواهان در عدم بررسی طرح پیشنهادی محدودیت استفاده از اسلحه توسط شهروندان صندلی های خود را ترک کردند و بر روی زمین نشستند.

 به نقل از راشا تودی،  ۲۰ نماینده دمکرات کنگره آمریکا در اعتراض به مخالفت اکثریت جمهوریخواه تحصن کرده و به جای صندلی ها روی زمین صحن کنگره نشستند.

این تعداد از نمایندگان دمکرات خواستار صدور اجازه از سوی اکثریت جمهوریخواه برای رسیدگی به طرح محدود سازی استفاده از سلاح در پی حادثه تروریستی اورلاندو هستند. مساله ای که جمهوریخواهان با آن به شدت مخالفت کرده و معتقدند منجر به سلب آزادی های فردی از شهروندان این کشور می شود.

گفتنی است صحنه نشستن این تعداد از سناتورهای دمکرات بر روی زمین به سرعت مورد توجه دوربین رسانه های آمریکایی قرار گرفت و سناتورهای جمهوریخواه نیز بلافاصله دستور به خاموش شدن همه دوربین ها دادند. اما ظاهرا دمکرات های معترض فکر همه چیز را کرده بودند و پس از این اتفاق،  به منظور رساندن تصویر اعتراض خود به مردم آمریکا از دوربین های کوچک دستی استفاده کردند که با خود به همراه داشتند.

گفته میشود تا پایان جلسه کنگره بیش از ۴۰ تن از دمکرات ها به رهبری «جان لوئیس» در این اعتراض شرکت کرده و بر روی زمین نشستند.

نماینده ایالت مریلند که در جبهه دمکرات های کنگره قرار دارد در واکنش به این اعتراض گفت: پس از رخ دادن فجیع ترین کشتار جمعی در تاریخ معاصر (آمریکا)، اکنون زمان آن رسیده که «پل رایان» (سخنگوی کنگره)، اجازه دهد تا طرح پیشنهادی (دمکرات ها) بررسی شود.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین