کد خبر: ۱۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
هواپیماهای ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان با نقض قرارداد آتش بس یمن، مناطق مختلف این کشور را بمباران کردند.
 هواپیماهای ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان با نقض قرارداد آتش بس یمن، مناطق مختلف این کشور را بمباران کردند.

به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، جنگنده های عربستانی، طی چهار نوبت استان مارب و شهرستان صرواح، نهم را بمباران کردند.

این شبکه خبری در ادامه افزود: هواپیماهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان همچنین چهار مرتبه به مناطق متفرقه در شهرستان «القبیطه» حمله کرده و دو بار نیز کوههای «الشبکه»در شهرستان کتاف واقع در استان صعده را هدف قرار دادند.

جنگنده های عربستانی همچنین در آسمان استان های تعز دیده شدند که در پی آن دیوار های صوتی را شکستند.

نیروی ائتلاف به سرکردگی عربستان در شهرستان «نهم» نیز با نقض آتش بس مناطق مختلف این منطقه را هدف قرار دادند، افزون بر این مناطقی را نیز در شهرستان صرواح در مارب هدف راکت قرار دادند.

نیروهای عربستانی مناطق «المدرب»، «القشوبه»، «الشبکه» و «الغاوی» را در شهرستان الوازعیه با سلاح های مختلف هدف حملات خود قرار دادند.

این درحالی است که ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تکرار نقض آتش بس از سوی مزدوران عربستانی توانستند پنج موضع راهبردی در منطقه الصبرین در شرق استان الجوف را آزاد کنند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گفته است: ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند پنج مرکز استقرار مزدوران عربستانی در منطقه الصبرین از توابع شهر خب والشعف را پس از درگیرهای شدید آزاد کنند.

حمله عربستان به یمن وارد دومین سال خود شد، اما در این مدت، ریاض نه تنها نتوانسته است به اهداف مورد انتظار خود دست یابد، بلکه شاهد تلفات زیاد نیروهایش بوده است.

در همین حال، سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد: با وجود آن که دو ماه از عملیات آتش بس شکننده در یمن می گذرد، غیر نظامیان این کشور هم چنان با پیامدهای خانمانسوز جنگ دست به گریبانند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین