|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
معاون بین الملل بِعثه مقام معظم رهبری:
کد خبر: ۱۰۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گفت: کارشکنی مقامات سعودی در راه عزیمت ایرانیان به حج موجب خرسندی دشمنان اسلام شد.
  معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گفت: کارشکنی مقامات سعودی در راه عزیمت ایرانیان به حج موجب خرسندی دشمنان اسلام شد.

به گزارش سازمان حج و زیارت، محمدرضا باقری در دیدار با محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه افزود: یکی از دلایل سفر اینجانب به ترکیه آگاهی بخشیدن به افکار عمومی و مقامات این کشور درمورد مسایل حج امسال و نوع رفتارهای ریاض است.

وی اظهارداشت: مسئولین بعثه حج مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران طی ماههای گذشته به طور فشرده پیگیری های لازم برای اعزام حجاج ایرانی به منظور انجام فریضه حج تمتع را از طریق مقامات سعودی و وزیر حج عربستان دنبال کردند.

باقری خاطرنشان کرد: به رغم تمامی تلاش های انجام شده، مقامات حج سعودی هرگونه اعلام نظر و تصمیم گیری، در مورد نحوه ارائه تسهیلات و صدور روادید سفر حجاج ایرانی را به اعلام نظر وزارت خارجه آن کشورموکول می کردند.

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نتیجه تمامی تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته را بی حاصل عنوان کرد و افزود: پس از پنج ماه تاخیر هیچ گونه نتیجه مثبتی برای اعزام زائران ایرانی خانه خدا حاصل نشد و در مجموع به این اجماع و جمع بندی رسیدیم که مقامات سعودی به واسطه قطع روابط تمایل ندارند حجاج ایرانی امسال در حج حضور داشته باشند.

وی تاکیدکرد: مسئولیت ناپذیری، کارشکنی، پاسخگو نبودن و رفتار و عملکرد غیرسازنده مقامات سعودی، در جهت مانع تراشی و جلوگیری از عزیمت حجاج ایرانی به حج تمتع واجب، سد عن سبیل الله است و این عملکرد موجب خرسندی دشمنان اسلام شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین