کد خبر: ۱۰۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
علی جیرفتی گفت: گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به مدد تعامل خوب بخش خصوصی اقدامات خوبی در دو حوزه جذب گردشگر با ایجاد انگیزه های سفر و ارائه خدمات مطلوب گردشگری انجام داده است.
با هدف ارتقاء کیفی گردشگری٫ برترین ارائه کنندگان خدمات گردشگری درکیش معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ مراسم تقدیر از برترین ارائه کنندگان خدمات گردشگری همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)  با حضور مسئولان محلی٫ روسای ادارت و نهادها٫ اعضای جوامع و جمع کثیری از فعالان گردشگری جزیره کیش سه شنبه یکم تیر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های کیش برگزار شد.

در این مراسم معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت استاندارد سازی در صنعت گردشگری گفت: جزیره کیش از معدود نقاط کشور است که در همه شاخه های گردشگری فعالیت می کند به همین دلیل استاندارد سازی خدمات در همه این بخش ها کار دشواری است که نیازمند فعالیت شبانه روزی  است.

وی افزود: این جزیره مرجانی تنها به توسعه گردشگری تفریحی محدود نشده است بلکه در همه شاخه های گردشگری شامل گردشگری سلامت٫ گردشگری علمی٫ گردشگری تجاری٫ گردشگری ورزشی و سایر حوزه ها ظرفیت های خوبی دارد.

محمد محب خدایی با بیان اینکه با تهیه تقویم گردشگری تلاش شده است برنامه های گردشگری به گونه ای برنامه ریزی شود که در تمام طول سال شاهد حضور گردشگران باشیم افزود: گنجاندن برنامه های گردشگری علمی و آموزشی در ایامی که گردشگری تفریحی در دوره رکود به سر می برد می تواند آمارهای حضور گردشگران در کیش را ثابت نگه دارد .

وی تاکید کرد: درکنار ایجاد انگیزه سفر نظارت برکیفیت وکمیت ارائه خدمات نیز موضوع قابل توجهی برای توسعه گردشگری بود که به منظور دستیابی به استانداردهای لازم با طراحی سامانه سناک و نظارت نا محسوس کارشناسان بر تمامی مراکز ارائه خدمات گردشگری تا حدود زیادی موفق به ارتقاء کیفی خدمات گردشگری شدیم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به تجربه موفق عید نوروز امسال در جذب گردشگر گفت: همدلی و همزبانی همه بخش ها با هم باعث شد جزیره کیش در نوروز 95 شاهد رشد خوبی در آمارهای گردشگری باشد.

وی افزود: جذب این تعداد از گردشگران داخلی با جلوگیری از خروج  ارز و سفرهای خارجی گام موثری در اجرای اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

علی جیرفتی گفت: گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به مدد تعامل خوب بخش خصوصی اقدامات خوبی در دو حوزه جذب گردشگر با ایجاد انگیزه های سفر و ارائه خدمات مطلوب گردشگری انجام داده است.

وی سامانه سناک را نمونه موفقی برای استاندارد سازی خدمات گردشگری عنوان کرد و افزود: اگر چه با استانداردهای جهانی هنوز خیلی فاصله داریم اما با اجرای این طرح برای رسیدن به استانداردهای کیفی بین المللی گام های نخست را  برداشته ایم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از طرح اعطای نشان اصالت یا کیفیت کالا به عنوان اقدامی دیگر در جهت ارائه کالای با کیفیت و عرضه کالا با ارزش واقعی ریالی یاد کرد و گفت: با این طرح خریداران با اطمینان نسبت به کیفیت و قیمت کالا خرید می کنند و پس از اجرای موفق طرح اصالت کالا در نوروز امسال٫ در حال حاضر نیز تعداد زیادی از غرفه داران متقاضی دریافت این نشان هستند.

جیرفتی در پایان از رشد 40 درصدی گردش مالی بانک های جزیره کیش در نوروز امسال خبر داد که بیانگر رشد کیفی مطلوب در گردشگری جزیره کیش است.

حجت الاسلام و المسلمین حقانی نماینده امام جمعه کیش هم در این مراسم با تقدیر از تلاشهای همه دست اندرکاران گردشگری در جزیره کیش از فعالان این عرصه خواست برای رقابت با دیگر کشورها  با تکیه بر توانمندیهای ایرانی و اسلامی کشورمان مزیت های جذاب گردشگری ایجاد کنند.

در مراسم تقدیر از برترین های خدمات گردشگری کیش با بررسیهای انجام شده بین 10 هزار نفر از فعالان خدمات گردشگری جزیره کیش با اهدای 40 تندیس طلایی ، 62 تندیس نقره ای و 38 تندیس برنزی از 140 نفر تقدیر شد.

برترين ارائه كنندگان خدمات گردشگري در كيش از طريق بررسي گزارش هاي سامانه نظارت الکترونیک کیش "سناک" انتخاب و معرفي شده اند.

سامانه سناک مجموعه ای کامل در زمینه گردشگری است که علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات جزیره کیش جزئیات مورد نیاز گردشگران برای سفر به کیش را در بخش های اقامتی٫ پذیرایی٫ تفریحی٫ مراکز خرید٫ کانترهای گردشگری٫ شناورهای تفریحی و آژانس ها به سهولت در اختیار آنان قرار می دهد.

ثبت نظرات و شکایات گردشگران و شهروندان و پاسخگویی به شکایات آنان در بازه زمانی 48 ساعته به همراه پیگیری موضوع و اعلام نتیجه بررسی ها از مهمترین نقاط قوت این سامانه است که با بهره برداری از آن به عنوان عامل انگیزشی و محرک نقش اساسی در افزایش کیفیت خدمات گردشگری و ارتقاء میزان رضایتمندی گردشگران و شهروندان بر عهده دارد.

در سامانه سناک فعالان و صاحبان خدمات و امکانات گردشگری تمامی اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت خود را که شامل اطلاعات مکانی٫ نوع کاربری٫ آدرس٫ شماره تلفن و فهرست اطلاعات شخصی کارکنان و پرسنل آن مجموعه است را ثبت می کنند که البته بخشی از این اطلاعات برای گردشگران و اطلاعات تکمیلی و جزئیات برای کارشناسان مسئولان گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قابل مشاهده است.

همچنین بر اساس نظرات و شکایات ثبت شده بر روی سامانه سناک از سوی گردشگران و شهروندان به مجموعه های گردشگری کیش رتبه اعطا می شود تا کاربران سامانه با مشاهده این رتبه ها که بر اساس نظرات مشتریان است نسبت به کیفیت خدمات و امکانات مجموعه مورد نظر خود آگاهی یابند.

در بخش دیگری از این سامانه تمامی نظرات و شکایات به صورت تجمیعی در نمودار و جدول ثبت می شود تا ضمن امکان مقایسه عملکرد فعالان گردشگری، مجموعه هایی که بیشترین رضایتمندی مردم را بدست آورده اند مورد تشویق قرار گرفته و حمایت شوند.

در اين سامانه در یکسال گذشته عملكرد 50 مرکز اقامتی، 209 مرکز پذیرایی، 98 آژانس هواپیمایی، 18 کلوپ تفریحات دریایی، 33 شناور تفریحی دریایی، 21 تک برند، 5 جنگ شبانه، 4 هزار و 363 نفر از كاركنان مراكز خدمات گردشگری و بيش از 8 هزار نفر از جامعه بازاریان بررسي شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین