کد خبر: ۱۰۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
در پی پذیرش ۱۶۰ هزار مهاجر و پناهجو در سوئد طی سال گذشته، دولت استکهلم با هدف توقف موج ورود پناهجویان به خاک خود، از سخت‌تر شدن شرایط اخذ پناهجویی در این کشور خبر داد.
در پی پذیرش 160 هزار مهاجر و پناهجو در سوئد طی سال گذشته، دولت استکهلم با هدف توقف موج ورود مهاجران و پناهجویان به خاک سوئد، از سخت‌تر شدن قوانین و شرایط اخذ پناهجویی در این کشور خبر داد.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق لایحه قانونی ارائه شده از سوی دولت سوئد، تا سه سال آینده مجوز اقامت دائم در این کشور صادر نخواهد شد و پیوستن به خانواده در این کشور تاحدی محدود خواهد شد و پناهجویانی که از مجوز اقامت سه ساله در این کشور برخوردار می‌شوند، در صورت یافتن شغلی که بتواند نیازهایشان را تأمین کند، می‌توانند پس از گذشت این سه سال اقامت خود را به حالت دائم تبدیل کنند.

بر اساس این گزارش، هدف این لایحه که 240 رأی موافق در برابر 45 رأی مخالف در پارلمان سوئد را از آن خود کرد، کاهش قابل توجه شمار متقاضیان پناهجویی و بهبود شرایط پذیرش و استقرار مهاجران حاضر در خاک این کشور عنوان شده است.

این لایحه قانونی از 20 ژوئیه آینده در قبال تمامی درخواست‌های پناهندگی ارائه شده به سوئد از روز 24 نوامبر 2015 به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

این در حالیست که سوئد از چندی پیش کنترل‌های مرزی در راستای ممانعت از ورود شمار زیادی مهاجر و پناهجو از دانمارک به خاک خود، در مرز خود با این کشور تدابیر کنترلی برقرار کرده است.

طبق این گزارش، سوئد از سال 2014 میلادی تاکنون 245 هزار مهاجر و پناهجو را که اغلب آنها را سوری‌ها، افغان‌ها و عراقی‌ها تشکیل می‌دهند، در خاک خود پذیرش کرده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین