|
|
امروز: پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
بانک مسکن به دنبال کاهش نرخ سود بانکی از 18 به 15 درصد از روز گذشته، میزان سود تسهیلات حساب صندوق پس انداز خانه اولی‌ها به میزان 2 درصد کاهش یافت.
بانک مسکن نرخ سود تسهیلات حساب صندوق‌های پس‌انداز مسکن خود را به میزان دو درصد کاهش داد.

بانک مسکن به دنبال کاهش نرخ سود بانکی از 18 به 15 درصد از روز گذشته، میزان سود تسهیلات حساب صندوق پس انداز خانه اولی‌ها به میزان 2 درصد کاهش یافت.

در تازه‌ترین تصمیم شورای پول و اعتبار درباره بانک‌ها نرخ سود سپرده‌های بانکی یکساله از 18 درصد به 15 درصد کاهش یافت و نرخ سود سپرده‌های کوتاه مدت از سه ماه تا ۹ ماه از ۱۰ تا ۱۴ درصد تعیین شد اما در این جلسه درباره سود تسهیلات بانکی تصمیمی اتخاذ نشد.

بر اساس هماهنگی بانک‌ها قرار بر این شد تا پس از گذشت مدتی از کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی درباره نرخ سود تسهیلات نیز تصمیم‌گیری شود. با این حال بانک مسکن به صورت داوطلبانه نرخ سود تسهیلات حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن را کاهش داده است.

نرخ سود این تسهیلات پیش از کاهش نرخ سودهای بانکی 13 درصد بود که اکنون به 11 درصد رسیده است. این در حالی است که در بهمن‌ماه سال گذشته نیز بانک مسکن نرخ سود تسهیلات حساب صندوق‌های پس‌انداز مسکن را همزمان با کاهش نرخ سود بانکی از 14 درصد به 13 درصد کاهش داده بود.

آن طور که مدیرعامل بانک مسکن گفته نرخ سود تسهیلات حساب صندوق‌های پس انداز مسکن سه گانه این بانک، یعنی صندوق پس انداز مسکن یکم، حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و حساب صندوق پس انداز عادی از ۱۳ به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

به گفته بت‌شکن، صندوق پس انداز یکم که از ابتدای سال گذشته راه‌اندازی شد، بر اساس شرایط جغرافیایی شامل سه گزینه وام دهی در ۴۰، ۶۰، و ۸۰ میلیون تومان است که البته در سال جاری برای زوجین ارتقا پیدا کرد و بنا بر مصوبه اخیر شورای پول واعتبار سقف وام مسکن از محل صندوق پس انداز به ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بر این اساس کاهش نرخ سود وام‌ها، مبلغ اقساط پرداختی مشتریان را نیز به میزان حدود ۱۰ درصد کاهش می‌دهد به طوری که مشتریان می توانند با دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در سقف های ۸۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب مبلغ ۸۸۰، ۶۶۰ و ۴۴۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت کنند.

بر اساس سود جدید ۱۱ درصدی، زوجین تهرانی که از وام ۱۶۰ میلیون تومانی استفاده می‌کنند باید ماهانه حدود دو میلیون تومان، متقاضیان وام ۱۲۰ میلیونی در مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ماهانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زوجین ساکن در سایر مناطق برای دریافت وام ۸۰ میلیونی باید هر ماه حدود یک میلیون تومان قسط پرداخت کنند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین