|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای کنترل ریزگردها در کشور، رایزنی با کشور عراق، احیاء تالاب های کشور و کاشت نهال را از اقدامات صورت گرفته در این زمینه اعلام کرد.
 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای کنترل ریزگردها در کشور، رایزنی با کشور عراق، احیاء تالاب های کشور و کاشت نهال را از اقدامات صورت گرفته در این زمینه اعلام کرد.

معصومه ابتکار عصر سه شنبه در جریان سفر به استان البرز و در بازدید از مرکز دفن زباله حلقه دره کرج، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ریزگردها که کانون خارجی دارند، گفت: با کشور عراق هماهنگی های لازم را انجام داده ایم. روز گذشته با سرپرست محیط زیست عراق نیز صحبت شده است.

**امضای تفاهم نامه مشترک کنترل ریزگردها بین ایران و عراق

ابتکار خاطرنشان کرد: قرار است تفاهم نامه مشترکی را با عراق امضاء کنیم که بر اساس آن کانون های گرد و غبار عراق که روی ایران تاثیر دارد و نگرانی و آسیب هایی را برای کشور ما داشته مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طرف عراقی هم اعلام کرده که کمیته ای تشکیل شده و کانون های گرد و غبار در عراق شناسایی شده و قرار شده این کانون ها آزادسازی شود.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: هیات فنی عراق برای آخرین هماهنگی ها برای رفع این کانون ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

**کاشت نهال و احیای تالاب ها برای کنترل ریزگردها

ابتکار همچنین گفت: سازمان منابع طبیعی هم برنامه هایی برای کاشت نهال به منظور کنترل ریزگردها دارد. سازمان حفاظت محیط زیست هم احیای تالاب های خوزستان، گاوخونی اصفهان، سیستان و بلوچستان را برای کاهش گرد و غبار مورد توجه قرار داده و احیای بخشی از هورالعظیم نیز از دیگر برنامه ها است.

مدیریت صحیح پلاستیک ها در دستور کار دولت

ابتکار در ادامه با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا بحث مدیریت پلاستیک مورد توجه قرار گرفته است، گفت که این موضوع مهم در دستور کار دولت است.

وی افزود: باید تولید پلاستیک را به حداقل برسانیم و بتوانیم به سمت تولید پلاستیک هایی که قابلیت تجزیه در طبیعت داشته باشند، برویم. سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ای را در این زمینه تدوین کرده و به زودی ارائه خواهد داد.

**فعالیت های دانش بنیان در بحث پسماند

وی تاکید کرد: در بحث پسماند باید فعالیت های دانش بنیان داشت و پسماند را به ترکیباتی قابل استفاده تبدیل کرد. این موضوع مهم در مرحله مطالعاتی است و ابعاد آن پس از تایید می تواند راه حل مناسبی به شمار آید.

ابتکار افزود: در بحث پسماند توجه به فعالیت های دانش بنیان در تولید مواد هیدروکربن از پلاستیک ها از برنامه هایی است که فعالیت هایی درباره آن صورت گرفته و حمایت های لازم را پس از تایید خواهیم داشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین