|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران:
کد خبر: ۱۰۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل حدود 45 فیلم در طول سال اکران می‌شد و این رقم الان به 100 اثر رسیده است، گفت: این میزان رشد قطعا خطراتی نیز به دنبال خواهد داشت که نظارت بیشتری را می‌‎طلبد.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل حدود 45 فیلم در طول سال اکران می‌شد و این رقم الان به 100 اثر رسیده است، گفت: این میزان رشد قطعا خطراتی نیز به دنبال خواهد داشت که نظارت بیشتری را می‌‎طلبد.

حجت الله ایوبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره اصلاح و ممیزی برخی از فیلم ها پس از نمایش، اظهار داشت: تعداد آثاری که در طول نمایش اصلاحیه خورده‌اند به اندازه انگشتان یک دست هم نیست که خوشبختانه با تعامل خوبی هم همراه بوده است.

این مدیر سینمایی ادامه داد: ما در سازمان سینمایی تغییر رویکرد نداشته ایم و تاکید می کنم تنها مرجع تصمیم گیری درباره نمایش فیلم ها شورای صنفی نمایش است.

وی افزود : تنها یک فیلم در چند روز گذشته نمایش داده شد که موسیقی آن مشکل داشت و با هماهنگی تهیه کننده و در فضای مسالمت آمیز اصلاح شد.

** رایزنی با صدا و سیما برای پخش تیزرها

رئیس سازمان سینمایی درباره پخش تیزر فیلم‌های ایرانی از شبکه های ماهواره‌ ای و حمایت از فیلمسازان برای پخش تیزر آنها از صدا و سیما نیز توضیح داد : در حال رایزنی با صدا و سیما هستیم تا بتوانیم تخفیفات خوبی برای پخش تبلیغات آثار سینمایی در تلویزیون بگیریم.

وی با اشاره به اینکه به زودی دیداری با علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما خواهم داشت و در این زمینه گفت و گو خواهیم کرد، ادامه داد: شخص آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه اقدامات و رایزنی های خوبی انجام داده است.

ایوبی با تاکید بر اینکه قطعا تبلیغات تاثیر مثبتی بر فروش کالاهای فرهنگی دارد، افزود: دو هفته ای است که پخش تیزر فیلم‌ها از ماهواره قطع شده و خوشبختانه آمار فروش فیلم ها هم همچنان بالا است و این نکته قابل توجه همان‌هایی که می‌گفتند تیزر‌های ماهواره‌ای آمار فروش را بالا برده است.

** فیش های حقوقی نامتعارف

رئیس سازمان سینمایی در باره بحث هایی که این روزها درباره فیش های حقوقی مدیران و خبری که یک سایت درباره حقوق مدیران سینمایی منتشره کرده است، گفت: ما این آمادگی را داریم که فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنیم و خواهید دید که میزان حقوق ما چقدر است، هر چند این کار را خیلی درست نمی دانم.

** باید بتوانیم در فیلمنامه مولانا که هالیوود می خواهد بسازد تاثیر گذار باشیم

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساخت فیلمی با موضوع مولانا توسط هالیوود نیز گفت: بنده از ابتدای مسئولیتم علاقه به تولید فیلمی درباره مولانا داشتم. حتی چندین فیلمنامه درباره این شخصیت بزرگ ادبی ایران نیز خواندم اما برخی از آنها هزینه‌های بسیار بالایی را می‌طلبید که واقعا با توجه به میزان بودجه ما قابل ساخت نبود.

ایوبی با بیان اینکه با این میزان بودجه واقعا ما توانایی حتی مشارکت 5 درصدی در برخی از پروژه ها را نیز نداریم، ادامه داد: البته امیدواریم بتوانیم یکی از این فیلمنامه های کم هزینه درباره حضرت مولانا را به مرحله تولید برسانیم.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: اگر قرار است مولانا در خارج از ایران ساخته شود ما باید تمام تلاش خود را داشته باشیم تا در این فیلمنامه تاثیر بگذاریم زیرا اگر چه مقبره مولانا در ایران نیست اما تفکرات و ذهن عرفانی این حکیم بزرگ در ایران جاری و ساری است.

** تعامل با کمیسیون فرهنگی

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ترکیب کمیسیون فرهنگی مجلس و اختلافات احتمالی آن با سازمان سینمایی توضیح داد: همانطور که در چند ماه اخیر ما تعامل بسیار خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و اختلاف نظرها کمتر شده بود با این کمیسیون جدید هم تعامل خواهیم کرد.

** تلاش برای اکران فیلم ها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سوال دیگری درخصوص قول دولت برای اکران فیلم های توقیفی از سال‌های گذشته، گفت: ما سر قول خود بوده ایم و تمامی فیلم‌هایی را که بدون دلیل در دوره‌های قبلی جلوی اکران آنها گرفته شده بود نمایش داده‌ایم.

** از اکران افطار تا سحر استقبال شده است

ایوبی در پاسخ به انتقاد برخی درباره استقبال نکردن مردم از اکران افطار تا سحر نیز توضیح داد: شاید استقبال نسبت به سال گذشته کمتر شده باشد که آن هم دلیلش کوتاه شدن شب ها است اما تا آنجا که بنده خبر دارم همچنان از این طرح استقبال شده و جا دارد از نیروی انتظامی برای همکاری در این طرح تشکر کنیم.

رئیس سازمان سینمایی در پایان خاطرنشان کرد : شواری صنفی نمایش از ابتدای سال تلاش کرده تا در تمامی نوبت‌های اکران برای همه سلیقه‌ها در ژانرهای اجتماعی،کمدی،دفاع مقدس و... فیلم داشته باشد و خوشبختانه این دقت باعث رشد و بالا بودن میزان فروش فیلم‌ها از ابتدای سال شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین