کد خبر: ۱۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز مجلس با تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) ؛ عنوان داشت: امام صادق (ع) در بیان حالات معنوی امام مجتبی (ع) فرمودند ایشان عابد‌ترین فرد زمان خود بود و وقتی به یاد مرگ می‌افتادند می‌گریستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز از رفتار و مشی سیاسی رژیم بحرین انتقاد کرد.

 علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز مجلس با تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) ؛ عنوان داشت: امام صادق (ع) در بیان حالات معنوی امام مجتبی (ع) فرمودند ایشان عابد‌ترین فرد زمان خود بود و وقتی به یاد مرگ می‌افتادند می‌گریستند.

او ادامه داد: زمانی که به یاد گذشتن از پل صراط می‌افتادند ناله‌ای می‌کردند و از هوش می‌رفتند و وقتی به نماز می‌ایستادند بدنشان در مقابل پروردگار می‌لرزید. این امام همام که به دلیل شرایط خاص امت اسلامی و برای سعادت و آینده مسلمانان به توافق با معاویه دست زد در دعای خود اینگونه شرایط را توصیف می‌کند می‌فرمایند خدایا تو می‌دانی که من از تلاش خود فروگذار نکردم تا هنگامی که برش تیغم از میان رفت و تنها شدم در آن وقت از گذشتگان خودم پیروی کردم و صبر کردم.

لاریجانی تأکید کرد: اقدامی که دیروز انجام شد، حلقه جدیدی از این سری اقدامات است که همگی ضدانسانی است. مخصوصاً اقدام لغو تابعیت این عالم بزرگوار دینی. این اقدام رژیم بحرین یاداور یاوه‌گویی‌های شاه نگون‌بخت ایران است که می‌گفت هر که در حزب رستاخیز نباشد باید از تابعیت ایران خارج شود. همین درشت‌گویی‌ها سلطنت او را واژگون کرد. سلطنت آل خلیفه هم باید به این سابقه تاریخی به دقت بنگرد که آن‌ها یک هزارم شاه ایران عِدّه و عُدّه ندارد.

رییس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به اقدامات دولت بحرین در مورد عالم بزرگوار دینی، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و لغو تابعیت او گفت: این اقدامات، نشانه‌های نفس‌های آخر این رژیم است که بزرگان ملت خود را به لغو تابعیت تهدید کنند. مگر وابستگی یک شهروند به آب و خاک و کشورش با تصمیم‌های نابخردانه سلاطین زبون تغییر می‌کند؟

او با بیان اینکه رفتار دولت بحرین  آتش‌باری برای بهم‌ریختگی امنیتی منطقه است، افزود: وابستگی به میهن را شما به مردم خود ندادید که بستانید. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم که امروز بر مقدرات این کشور کوچک مسلط شده‌اند در آزمون دیگری قرار گرفته‌اند که در مقابل دعاوی زیاد خود درباره حقوق بشر، این رفتار بدوی را چگونه توجیه می‌کنند؟ آن‌ها و برخی از سلطنت‌نشینان ماجراجوی منطقه که سخن از آرامش در منطقه سر می‌دهند.

لاریجانی با طرح این پرسش که مگر مردم بحرین چه می‌خواهند که با داغ و درفش و لغو تابعیت مواجه شده‌اند؟ اظهار داشت: حرف مردم بحرین یک حرف روشن و ساده است که همه در انتخابات با رأی مساوی شرکت کنند. آیا این توقع زیادی است که چند سال آن‌ها را در این ماجرا به خاک و خون کشیدند؟

رییس نهاد قانونگذاری کشورمان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام ناشیانه آل خلیفه را محکوم می‌کند و هشدار می‌دهد که این اهانت به ساحت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، ماجراجویی گستاخانه است و تمام امید‌ها در وصول به راه‌حل مسالمت‌آمیز را از بین می‌برد.



منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین