|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
»
نمایندگان تقابل پیشه کرده اند
کد خبر: ۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
مجلسی ها سوالاتی را برای رئیس جمهور و مردم به وجود آورند که آیا این تایید نشدن ها ریشه در حواشی رویکرد تازه مجلس با دولت دارد یا اینکه نمایندگان مردم در خانه ملت به دنبال کسی هستند که دارای امتیازاتی ویژه باشد؟
سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان روز گذشته به مجلس شورای اسلامی آمد تا بتواند به این وزرارتخانه راه یابد.
پس از آنکه نصرالله سجادی دفاعیات و پیشنهادات خود را در صحن مجلس ارائه داد آنجا را ترک کرد تا نمایندگان مردم برای تاییدش به شور و مشورت بنشینند. اما وی با مخالفت 107 نماینده و کسر تنها 3 رای، نتوانست تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دست نیاورد و بر کرسی این وزرات خانه تکیه بزند.
آنچه که همه مخالفان سجادی بر آن تاکید می کردند؛ همراهی وی در داستان تحصن مجلسی های دوره ششم بود. از دیگر دلایل عدم رای مثبت بهارستانی ها به سجادی، سن بالای او بود و  نبود توجه وزیر پیشنهادی ورزش به موضوعات جوانان و نداشتن برنامه در این زمینه را می توان دلیل سوم نمایندگان مجلس دانست. با تمامی این اوصاف وزیر سوم پیشنهادی ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید هم نتوانست نظر بهارستان نشینان را جلب کند؛ از این رو مجلسی ها سوالاتی را برای رئیس جمهور و مردم به وجود آورند که آیا این تایید نشدن ها ریشه در حواشی رویکرد تازه مجلس با دولت دارد یا اینکه نمایندگان مردم در خانه ملت به دنبال کسی هستند که دارای امتیازاتی ویژه باشد؟
 از این رو بهتر است ابتدا نمایندگان آنچه که مد نظر دارند را بیان کرده و با تاکید بر  ویژگی های فردی و امتیازات کاربردی شخص پیشنهادی، زمان را از دست نداده و هرچه زودتر تکلیف کرسی این وزارتخانه را روشن کنند.
نظارت بر وزارت ورزش و جوانان از آنجایی برای همگان مهم ارزیابی می شود که ورزش کشور با فساد و نزول دست به گریبان بوده و جوانان نیز برای گذر از این مقطع عمر خود به عنوان سرمایه آتی ایران اسلامی با موانع زیادی روبه رو هستند. پس تسریع در تعیین تکلیف این حوزه از الزاماتی به شمار می ورد که نباید معطوف به صحنه تقابل باشد. این رویه رفتاری مجلس با دولت در خور نمایندگان مردم نبوده و با نگاهی گذار  به مخالفان وزاری پیشنهادی، می توان نگرشی انحرافی را در آنان مشاهده کرد.
اکنون زمان واقع بینی و انصاف است تا بتوان دست در دست یکدیگر مشکلات ناشی از عدم مدیریت چند سال اخیر را ساماندهی کرد.
با تاکید بر شیوه رفتاری نمایندگان مجلس نهم، حسن روحانی پس از اعلام عدم رای اعتماد مجلس به نصرالله سجادی طی نامه ای سریعا محمد گودرزی را به عنوان وزیر چهارم پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد تا یکشنبه هفته آینده یعنی 26 آبان ماه برای اخذ رای اعتماد نمایندگان، به خانه ملت راهی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین