|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوریه در اولویت است که نشان می‌دهد حمایت از محور مقاومت ادامه دارد.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوریه در اولویت است که نشان می‌دهد حمایت از محور مقاومت ادامه دارد.

سید حسین نقوی حسینی در خصوص جلسه امروز -دوشنبه-هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: اتفاق اعضا در این جلسه حضور داشتند و موضوعات مهمی از جمله اولویت های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه آئین نامه داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرائت و به تصویب هیات رئیسه رسید و مرحله بعد در صحن کمیسیون این آئین نامه باید به تصویب برسد.

نقوی حسینی در ادامه گفت: در این آئین نامه چارچوب فعالیت های کمیسیون و کارگروه ها و نحوه مشارکت اعضا مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: یکی از اولویت هایی که هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعیین کرد، سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوریه بود که اولین سفر کمیسیون امنیت ملی به سوریه نشان دهنده حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت است.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس دهم گفت: فردا ساعت 7 صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه خواهد داشت که در جلسه فردا آئین نامه داخلی که مصوب هیات رئیسه است به بحث اعضای کمیسیون گذارده خواهد شد.

نقوی حسینی گفت: در جلسه فردا نحوه تشکیل کارگروه های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: 3 کمیته اصلی با نام های کمیته سیاست خارجی، کمیته امنیت و کمیته دفاعی وجود دارد که در کنار آن ها تعدادی کمیته فرعی نیز وجود دارد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: یکی از کمیته های فرعی که امروز پیشنهاد شد و به تصویب هم رسید، تشکیل کمیته هسته ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چون در حال اجرای برجام هستیم و نظارت اجرای برجام بر عهده این کمیسیون است و هر 6 ماه یکبار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید گزارش خود را به صحن علنی مجلس بدهد، به همین جهت کمیته هسته ای تشکیل می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین