|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد:
کد خبر: ۱۰۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کره شمالی که طی سال های گذشته با انتقادات گسترده‌ای به خاطر نقض حقوق بشر روبرو بوده، تعدادی از شهروندان آمریکایی را که در حال دیدن از این کشور بوده اند، بازداشت کرده است.
یک رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ درباره ۲ شهروند آمریکایی بازداشت شده با واشنگتن مذاکره نخواهد کرد.

 خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد: پیونگ یانگ هیچ مذاکره‌ای با آمریکا بر سر آزادی 2 شهروند آمریکایی انجام نخواهد داد، تا زمانی که کنت بائه زندانی سابق از صحبت کردن علنی درباره زمانی که در زندان کره شمالی بوده، خودداری کند.

کره شمالی که طی سال های گذشته با انتقادات گسترده‌ای به خاطر نقض حقوق بشر روبرو بوده، تعدادی از شهروندان آمریکایی را که در حال دیدن از این کشور بوده اند، بازداشت کرده است.

کره شمالی در نوامبر 2012 میلادی، کنت بائه مبلغ مذهبی آمریکایی را بازداشت و وی را به 15 سال زندان و کار سخت به جرم اقدام علیه دولت پیونگ یانگ محکوم کرد.

وی 2 سال بعد آزاد شد و در این مدت مصاحبه های مختلفی را درباره تجربه دوران بازداشت و اسارت در کره شمالی انجام داده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: تا زمانی که کنت بائه به حرافی و اظهارات علنی خود ادامه دهد، ما هیچ گونه آشتی و مصالحه ای بر سر مذاکره با آمریکا در خصوص آزادی تبهکاران و مجرمان آمریکایی نخواهیم داشت.

کره شمالی 2 شهروند آمریکایی را بازداشت کرده و هر 2 آنها را به زندان در اردوگاه های کار محکوم کرده است.

در ماه مارس، اوتو وارم بایر 21 ساله دانشجوی دانشگاه ویرجینیا به اتهام تلاش برای سرقت یک بنر تبلیغاتی که نام کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی بر روی آن حک شده بود، به 15 سال کار سخت محکوم شد.

در ماه آوریل نیز دادگاهی در کره شمالی،کیم دونگ چول شهروند آمریکایی کره ای را به جرم اقدام علیه دولت پیونگ یانگ به 10 سال کار سخت محکوم کرد.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین