کد خبر: ۱۰۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
وی همچنین ادامه داد: شهرستان جوانرود دارای یک شهربازی با 4 وسیله بازی در پارک هلانیه و همچنین مجتمع فرهنگی تفریحی غار قوری قلعه دارای 2 وسیله بازی بوده که تأییدیه ایمنی آن‌ها در مرحله صدور گواهینامه می‌باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، در راستای سلامت و ایمنی شهروندان از ابتدای سال جاری از فعالیت تجهیزات تفریحی غیر استاندارد در شهربازی‌ها و پارک های بازی سطح استان جلوگیری به عمل آمده است.

محمودرضا نیازی با اعلام این خبر بیان کرد: استاندارد همه تجهیزات بازی بر اساس مصوبات شورایعالی استاندارد، مشمول مقررات استاندارد اجباری است و فعالیت اماکن تفریحی اعم از شهربازی، زمین‌بازی و پارک‌های بازی بدون تأییدیه ایمنی استاندارد ممنوع است و تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران تجهیزات بازی ، پس از انجام بازرسی در صورت مطابقت تجهیزات با الزامات استاندارد ، تاییدیه ایمنی تجهیزات تفریحی دریافت می کنند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به ﺿﺮورت ایمنی در شهربازی ها و ارتباط مستقیم آن با سلامت جسمی و روحی کودکان گفت: درحال حاضر 25 مجموعه تفریحی در سطح استان فعالیت می‌کنند، که 11 وسیله بازی  در اماکن تفریحی شهرستان کرمانشاه موفق به استانداردسازی و دریافت تاییدیه ایمنی شده‌اند و  2 شهربازی لب آب و شهر شادی (فان فار) پارک غربی طاق‌بستان به دلیل عدم اقدام به موقع در خصوص فرایند استانداردسازی اجازه فعالیت ندارند و جلوگیری از فعالیت دو شهربازی فانفار و شهربازی پل ولایت تا زمان استانداردسازی تجهیزات مربوطه در حال پیگیری می باشد.

وی همچنین ادامه داد: شهرستان جوانرود دارای یک شهربازی با 4 وسیله بازی در پارک هلانیه و همچنین مجتمع فرهنگی تفریحی غار قوری قلعه  دارای 2 وسیله بازی بوده که تأییدیه ایمنی آن‌ها در مرحله صدور گواهینامه می‌باشد. ضمن اینکه مراکز تفریحی شهرستان‌های اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب مراحل بازرسی را پشت سر می گذراند . علاوه بر این، مکان‌های تفریحی شهرستان پاوه علی‌رغم مکاتبات با دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامی در راستای استانداردسازی انجام نگرفته است و مراتب از طریق دادستانی در حال پیگیری است.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین