»
کد خبر: ۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
ابراهیم نکو گفت: این حق مجلس و نمایندگان است که در مورد تک تک وزرای پیشنهادی بحث کرده و در نهایت با رای گیری مخفی در مورد هر یک از آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

تدبیر و امیدابراهیم نکو اظهار داشت: بر اساس قانون پس از انتخاب رئیس جمهور با رای مستقیم مردم در یک انتخابات آزاد و قانونمند، رئیس جمهوری منتخب باید پس از برگزاری مراسم تحلیف کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نیز که خود با رای مردم انتخاب شده‌اند، باید با بررسی وزرای پیشنهاد به آنها رای بدهند و هر فردی که بتواند رای اعتماد اکثریت مجلس را به دست آورد، به عنوان وزیر انتخاب خواهد شد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: این حق مجلس و نمایندگان است که در مورد تک تک وزرای پیشنهادی بحث کرده و در نهایت با رای گیری مخفی در مورد هر یک از آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

نکو در پاسخ به این پرسش که فضای فعلی مجلس چگونه است و آیا مجلس با دولت جدید همکاری خواهد کرد؟ گفت: رای به وزیر و یا عدم اعتماد به یک و یا چند نفر از وزیران هرگز به معنی همکاری مطلق و یا عدم همکاری میان قوای مقننه و مجریه نیست.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور حق دارد همکاران خود را بر اساس برنامه‌ای که برای اداره کشور دارد، انتخاب کند و از سوی دیگر نمایندگان ملت در مجلس نیز حق دارند که در مورد آنها تحقیق کرده و به وزاری پیشنهادی رای اعتماد داده و یا به آنها اعتماد نکنند.

* برگزاری جلسات بررسی وزرای پیشنهاد نمادی از همکاری دولت و مجلس است

نماینده مردم رباط کریم در خانه ملت متذکر شد: همین که به درخواست رئیس دولت، مجلسیان تشکیل جلسه داده و در جلسات متعدد در مورد وزرای پیشنهاد بحث کرده و برای این منظور وقت می‌گذارند، یعنی مجلس و دولت در حال تعامل و همکاری هستند.

نکو تاکید کرد: اگر یک و یا چند وزیر پیشنهادی از سوی مجلس رای اعتماد نیاورد، هرگز به این معنی نیست که مجلسیان نخواستند با دولت همکاری کنند و به طور قطع هم دولت و هم مجلس در مرحله اول صلاح و مصلحت کشور را در نظر می‌گیرند و بر اساس آن رای می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شرایط وزرای پیشنهادی دولت چگونه است؟ گفت: روز دوشنبه بیش از 140 نفر به عنوان موافق کلیات دولت ثبت نام کردند و این امر نشان می‌دهد که نظر اکثریت مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی مثبت است.

نکو در پایان گفت: برداشت من این است که اکثر وزرای پیشنهادی دولت از مجلس رای اعتماد می‌گیرند، یک و یا دو وزیر پیشنهادی ممکن است که نتواند در کابینه حضور داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین