|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
ابوطالبی سپس بعد از برشمردن این ویژگی‌های ناب ابراز تاسف کرده است که : ازیک دهه پیش، این افتخار، جای خود را به پلیدگویی و پلشت‌گرایی‌هایی داد که تا امروز دامن کشان و بختک وار بر سر مظلومیت فرهنگ این سرزمین سایه افکنده است.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نسبت به سربرآوردن دوباره پلشت گویی وپلیدگرایی و به گوش رسیدن صدای گام‌های کلاه مخملی‌های بی‌کلاه، هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حمید ابوطالبی در صحفه شخصی خود در توئیتر نوشت: چنانچه بی‌فرهنگی و بی‌حرمتی دوباره صورت و سیرت سخن تندروی‌های افراطی شود، و واژگان سخیف سربرآورد و چنانچه در دلِ تیره شب باوران، دوباره پلیدگویی، سیاست ورزی معنا گردد؛ وعده‌گاهی جز سیاهچاله تباهی در برابر ملت ما قرار نخواهد گرفت.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در بیان ویژگی‌های منحصر به فرد ادبیات و فرهنگ ایرانی خاطرنشان کرده است : چنانچه به تاریخ سخن سرایی و کلام آرایی ایران بنگریم، ادبیات و فرهنگ چند هزار ساله ما همیشه و هماره سرآمد پیشینیان بوده و قرین سپاس و ستایش جهانیان. فرهنگ وادبیاتی که شهرت و غنایش از دبیری و وزیری، تا کتابت و شعر و نگارش، و از آنجا تا زبان علم و هنر و شعر و تغزل و عرفان و آگاهی، گستره‌ای یکتا داشته است. ادبیات و فرهنگی که سرتاسر وجودش، و غنا و توانایی ارتباطی‌اش افتخار آفریده، و شعر فردوسی و غزل حافظ و نثر سعدی و... آن جهان را به تعجب واداشته است. ادبیاتی که صورت و سیرت مردمان و حکمرانان ایران زمین بوده و به جای تقلید از ناسزا انگاری‌های کوچه بازاری سر در ارتقاء فرهنگ و اعتبار ایران داشته است. ادبیاتی که هیچ گاه پلیدباوری و پلشت‌انگاری و عامی‌گرایی جاهلانه بر چهره زیبایش رخ نساییده، و الگوگیری از کلمات کوچه بازاری دامن آن را نیالوده است. فرهنگ و ادبیاتی که صورتِ کلماتش، بیانگرِ سیرت آدمیان است؛ و نفیس سخن گفتن و آراسته اندیشیدن مردمان و حکمرانانش، توانایی و افتخار.

ابوطالبی سپس بعد از برشمردن این ویژگی‌های ناب ابراز تاسف کرده است که : ازیک دهه پیش، این افتخار، جای خود را به پلیدگویی و پلشت‌گرایی‌هایی داد که تا امروز دامن کشان و بختک وار بر سر مظلومیت فرهنگ این سرزمین سایه افکنده است.

او سپس هشدار داده است که اگرچه در حدود سه سال اخیر، تلاش بسیاری شده است که ادبیات حکمرانی و تعاملات مردم براساس ادبیات افتخارآمیز چندین هزارساله ایرانیان سامان پذیرد؛ لیکن، دوباره پلشت‌گویی و پلیدگرایی درحال سربرآوردن است و صدای گام‌های کلاه مخملی‌های بی‌کلاه شنیده می‌شود.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نگرانی خود از وضعیت کنونی اینگونه تشریح کرده است: بیم آن می‌رود که افراط‌گرایی تندرو، صحنه سیاست کشور را با درشت‌گویی به جای درست‌گویی، و ناسزاگویی به جای سزاواراندیشی و تهمت به جای نقد بیالاید و چنانچه بی‌فرهنگی و بی‌حرمتی دوباره صورت و سیرت سخن تندروی‌های افراطی شود، و واژگان سخیف سربرآورد و چنانچه در دلِ تیره شب باوران، دوباره پلیدگویی، سیاست‌ورزی معنا گردد؛ وعده‌گاهی جز سیاهچاله تباهی در برابر ملت ما قرار نخواهد گرفت.

ابوطالبی سپس توصیه‌ای را خطاب به مخاطبان خاص ارائه کرده و نوشته است: دوستداران افراط و تندروی: سیاست ورزی کنید همچون ایرانیان پر افتخار؛ و سخن بگویید همانند سخنوران پرآوازه؛ و نه چون کلاه مخملیان و باورکنید خداوند در قرآن مجید، سخن لین و سدید، و معروف و بلیغ و کریم و میسور و عظیم را می‌پسندد و بدان توصیه می کند؛ چرا که ادب مرد به ز دولت او است.

او در پایان تاکید کرده است: ملت ما مظلوم است؛ کشتن مستمر امید، دمیدن هر روزه دروغ، گفتن کلام پلید، وتخریب حکمرانان، دین و فرهنگ و حیات او را به چالش کشیده است؛ با او این نکنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین