|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
الیز جوردن، یک تحلیل‌گر سیاسی شبکه‌های خبری ان بی سی و ام اس ان بی سی که حامی جمهوری خواهان آمریکا است، در تحلیلی درباره چگونگی کنار گذاشتن دونالد ترامپ از کاندیداتوری حزب جمهوری خواه آمریکا برای ریاست جمهوری می‌نویسد:
همانطور که یک نماینده کمیته قوانین کنوانسیون ملی جمهوری خواهان آمریکا چند روز پیش گمانه زنی کرد اگر دونالد ترامپ پس از جنجالی که با اظهارنظرش درباره ریشه مکزیکی قاضی پرونده دانشگاهش به راه انداخت چهار یا پنج هفته وحشتناک دیگر را با جنجال‌های جدید رقم بزند، نمایندگان این کنوانسیون می‌توانند او را از کاندیداتوری حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری خلع کنند. اکنون باید گفت که با جنجال ترامپ درباره کشتار اورلاندو به پایان دومین هفته وحشتناک ترامپ خوش آمدید!

 الیز جوردن، یک تحلیل‌گر سیاسی شبکه‌های خبری ان بی سی و ام اس ان بی سی که حامی جمهوری خواهان آمریکا است، در تحلیلی درباره چگونگی کنار گذاشتن دونالد ترامپ از کاندیداتوری حزب جمهوری خواه آمریکا برای ریاست جمهوری می‌نویسد:

«شور و شعف و دور افتخار منزجر کننده ترامپ پس از کشتار 49 نفر در اورلاندو سبب شد چیزی که برای جمهوری خواهان مخالف کاندیداتوری ترامپ غیرممکن به نظر می‌رسید اکنون هر چه بیشتر محتمل شود. روز جمعه گذشته رینس پرایبوس، رئیس کنوانسیون ملی جمهوری خواهان ایند نیکلسن، یک نماینده کمیته قوانین کنوانسیون ایالت یوتا را به عنوان رئیس کمیته بسیار مهم قوانین اصلی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان منصوب کند.

 

نیکلسون که گفته جای خجالت است که ترامپ الگوی مناسبی برای کودکان ما نمی‌تواند باشد براساس نقل قول‌ها در ماه مارس نیست گفته بود که قوانین کنوانسیون جمهوری خواهان از جمله در زمینه مقید بودن نمایندگان قابل تغییر هستند.

 

جان یوب، یک مقام کهنه کار جمهوری خواهان آمریکا که در سال 2008 مدیر سیاسی ملی سناتور جان مک کین بود به بررسی سناریوهای مختلف مورد مناقشه در کنوانسیون جمهوری خواهان در کتابش پرداخته است. یوب همچنین نقش مدیر سیاسی کمپین ریاست جمهوری سناتور رند پال را نیز داشته است.

 

وی به من گفت: حتی در چرخه‌های انتخاباتی هنگامی که دورنمایی برای رقابت بالقوه بر سر کنوانسیون وجود ندارد یک کاندیدای پیشرو باید تلاش بسیار زیادی به خرج دهد تا افرادش را در کمیته‌های مهم قوانین و اساسنامه منصوب کند. اگرچه تیم ترامپ هنوز دست به چنین کاری نزده اما مخالفان او نیز این کار را نکردند. تغییر دادن اراده کسانی که کنترل کنوانسیون را در دست دارند یک اقدام بسیار بزرگ است.

 

اکنون مسلم است که ترامپ دیگر برای جمهوری خواهان قابلیت پیروزی در انتخابات را ندارد. زمان آن رسیده که رهبران جمهوری خواهان و فعالان مردمی این حزب گامی به جلو برداشته و زمینه را برای کنار گذاشتن ترامپ از رقابت ریاست جمهوری بردارند.

 

براساس یک نظرسنجی انجام شده برای واشنگتن پست و ای بی سی نیوز اکنون تعداد رای دهندگان آمریکایی مخالف ترامپ بیشتر از جمهوری خواهانی است که به او رای می‌دهند و  تعداد این مخالفان معادل هفت نفر از هر 10 آمریکایی است. این در حالی است که این نظرسنجی پیش از خوشحالی ترامپ از بابت ریخته شدن خون 49 انسان بی‌گناه در اورلاندو انجام شد و این می‌تواند به این معنی باشد که اکنون برتری در مجموع 12 درصدی کلینتون بر ترامپ حتی بیشتر شده باشد. در سطح فعلی حمایت‌ها از ترامپ حتی می‌توان گفت که بعید است او به اندازه میت رامنی در انتخابات قبلی آرای انتخاباتی به دست آورد.

      

در حالی که تنها حدود 140 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقیمانده پیروزی جمهوری خواهان در این انتخابات در عین حال وابسته به کیفرخواست وزارت دادگستری دولت اوباما علیه هیلاری کلینتون است. جمهوری خواهان با کاندید کردن دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری یک سیاستمدار ضعیف و فاسد را که قضاوت‌های وحشتناکی درباره مهمترین مسائل امنیت ملی دوران ما داشته انتخاب خواهند کرد. با این کار جمهوری خواهان کاخ سفید را در یک شکست تاریخی دو دستی تحویل هیلاری کلینتون خواهند داد و به دلیل سم پراکنی های ترامپ در میان رای دهندگان رقابت انتخاباتی بی شماری به خطر افتاده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین