|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
اولین آمار و ارقام از فروش گیشه تابستانی هالیوود حاکی از کاهش چشمگیر درآمدها در مقایسه با سال گذشته میلادی است.
 اولین آمار و ارقام از فروش گیشه تابستانی هالیوود حاکی از کاهش چشمگیر درآمدها در مقایسه با سال گذشته میلادی است.

درآمد اولیه گیشه تابستانی هالیوود از ۶ می تا ۱۲ ژوئن به حدود ۱/۲۴ میلیارد دلار رسیده که حاکی از نزول ۲۲ درصدی درآمدها در همین بازده زمانی در سال ۲۰۱۵ میلادی است.

گیشه تابستانی سال گذشته میلادی از اول می آغاز شد اما در سال جاری رسما از تاریخ ۶ می و با نمایش فیلم «کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی» آغاز شد اما حتی اگر یک هفته نیز به فروش گیشه تابسانی امسال اضافه کنیم باز هم به درآمد ۱/۳۷ میلیارد دلار می‌رسیم که ۱۴ درصد از فروش سال گذشته کمتر است .

کاهش چشمگیر فروش گیشه تابستانی هالیوود

میزان فروش آخر هفته گذشته گیشه سینمای آمریکا، ۴۴ درصد نسبت به فروش همین موقع از سال ۲۰۱۵ که فیلم «دنیای ژوراسیک» به فروش آغازین خیره‌کننده بیش از ۲۰۸ میلیون دلار دست یافته بود کاهش داشته است.

تحلیگران گیشه سینمای هالیوود نیز معتقدند تعداد فیلم‌های پرفروش امسال کمتر از فیلم‌هایی ناموفق در گیشه بوده است و نمی‌توان افت کلی فروش در مهمترین فصل سینمایی هالیوود را نادیده گرفت. یکی از مهمترین دلایل این نزول، عملکرد دنباله‌های سینمایی ناموفقی است که نتوانستند عملکرد خوبی درگیشه همانند قسمت یا قسمت‌های قبلی داشته باشد. خبر خوب برای هالیوود این است که فروش سالانه ۲۰۱۶ همچنان از فروش مشابه در سال ۲۰۱۵ میلادی ۴ درصد بیشتر است و چندین فیلم پرامید از جمله «در جستجوی دوری» نیز در نوبت اکران قرار دارند. فیلم «وارکرفت» که بر اساس اقتباس از یک بازی ویدئویی ساخته شده است در حالی که در سینماهای چین به فروش آغازین رکوردشکن ۱۵۶ میلیون دلار دست یافت اما در سینماهای آمریکا تنها ۲۴ میلیون دلار فروخته است.

در حال حاضر متوسط فروش پنج فیلم په فروش گیشه تابستانی هالیوود ۱۵۰/۹ میلیون دلار است، این در حالی که این رقم سال گذشته ۲۱۶/۵ میلیون دلار بود.

«کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با فروش ۳۹۶ میلیون دلار که تاکنون ثبت کرده با اختلاف پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶ سینمای آمریکاست اما سال گذشته درست در همین موقعیت زمانی فیلم «انتقام جویان: عصر اولتران» بیش از ۴۴۴ میلیون دلار فروخته بود.

«مردان ایکس: آخرالزمان» تنها فیلم دیکر گیشه تابستانی هالیوود است که تاکنون به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دست یافته، این در حالی است که سال گذشته در این زمان ۵ فیلم به فروش بالغ بر ۱۰۰ میلون دلار رسیده بودند.

از جمله دیگر فیلم‌های ناکام امسال در گیشه آمریکای شمالی می‌توان «آلیس در آینه »، «لاک پشت‌های نینجا» و «همسایه‌ها ۲» اشاره کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین