|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مدیر کل استاندارد استان به وجود 57 شهربازی در استان اشاره کرد و گفت : در بازرسی های اخیر از تجهیزات شهربازی ها ، برخی از نواقص اعلام شده قبلی همچنان مشهود است واین معایب به صورت کتبی به مالکان شهربازی ها ،جهت رفع اشکالات، چندین بار اعلام شده است.
مدیر کل استاندارد استان مازندران از تشدید نظارت برتجهیزات شهربازی ها با هدف تامین وحفظ ایمنی و سلامت شهروندان خبر داد و تاکید کرد: هردستگاهی که گواهینامه ایمنی استاندارد نداشته باشد پلمپ می شود و تا زمان برطرف کردن این نواقص، استفاده از این تجهیزات  از نظر ما غیرمجاز است و مسوولیت همه حوادث و عواقب حقوقی ناشی از بهره برداری  ،متوجه مالکان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران،مسعود جوادی، در نخستین جلسه کمیته داخلی ساماندهی و ایمنی شهربازی ها گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش استفاده از مجموعه های تفریحی ، وضعیت ایمنی تجهیزات در شهربازی های استان به طور ویژه دردستور کاراداره کل استاندارد استان قرار گرفته است.

جوادی افزود:  فعالیت همه تجهیزات بازی که بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد،مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته است درمکان های تفریحی اعم از شهربازی، زمین‌بازی، پارک‌های بازی ،بدون تأییدیه ایمنی استاندارد ممنوع می‌باشد. وی با بیان این که هیچ کدام از شهربازی های استان، به طور کامل دارای گواهی استاندارد نیستند،اظهارداشت:همه بهره‌برداران تجهیزات بازی، مکلف به مراجعه به سامانه نظارت بروسایل تفریحی سازمان ملی استاندارد به نشانی www.isiri.org ،برای ثبت درخواست انجام بازرسی از تجهیزات بازی و دریافت مجوز استاندارد تجهیزات برای فعالیت و نصب آن در کنار هر وسیله و در معرض مردم می‌باشند.
جوادی اظهار داشت:با مراقبت ها وهشدار های مستمر به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل، از سال های گذشته تاکنون هیچ حادثه ناگواری دراین شهربازی ها گزارش نشده است اما تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد همواره خطرآفرین بوده و چه بسا می تواند منجر به ایجاد حوادث ناخوشایندی برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شوند.

مدیر کل استاندارد استان به وجود 57 شهربازی در استان اشاره کرد و گفت : در بازرسی های اخیر از تجهیزات شهربازی ها ، برخی از نواقص اعلام شده قبلی همچنان مشهود است واین معایب به صورت کتبی به مالکان شهربازی ها ،جهت رفع اشکالات، چندین بار اعلام شده است.

وی تاکید کرد:در صورت عدم توجه و تمایل متولیان مراکز مذکور به اخطارهای  استاندارد برای رفع نواقص و دریافت مجوز ایمنی وسایل بازی، مجموعه تفریحی به طور کلی جمع‌آوری می‌شود. جوادی در ادامه از توقف فعالیت تعدادی ازتجهیزات و وسایل بازی غیراستاندارد و فاقد مجوز سه شهربازی  نور و ساری در دو ماه گذشته خبرداد و  یادآورشد :تمامی بهره برداران وسایل تفریحی ضمن همکاری با استاندارد، مکلفند  نسبت به حفظ ایمنی شهروندان، خود را مسئول دانسته و به صورت دوره ای وسایل بازی موجود در شهربازی ها را کنترل نمایند و مردم نیزهنگام استفاده از شهربازی ها به گواهی تاییدیه ایمنی و تابلوی تجهیزات توجه داشته باشند.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین