|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
مرندی مقدم در این زمینه اظهار داشت : در آزمون بنزین ها مشخص شد ، 83 درصدپارامترهای بنزین عرضه شده در جایگاهها کاملا منطبق با استاندارد ملی ایران بوده است.
وحید مرندی مقدم  ، معاون نظارت براجرای استاندارد با اشاره به نمونه برداری و بررسی کیفیت بنزین در 8 کلانشهر و 6 پالایشگاه کشور در سال 1394 گفت : در آخرین بررسی های به عمل آمده 7 درصد رشد قبولی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

مرندی مقدم در این زمینه اظهار داشت : در آزمون بنزین ها مشخص شد ، 83 درصدپارامترهای بنزین عرضه شده در جایگاهها کاملا منطبق با استاندارد ملی ایران بوده است.

وی افزود : بیشترین درصد قبولی در نمونه برداری ها از 8 کلانشهر، مربوط به تهران وشیراز و بیشترین عدم انطباق به ترتیب مربوط به اراک و اصفهان بوده  است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد ، اظهار داشت : معیارهای آلایندگی و عملکردی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج اندازه گیری هم به تفکیک استان و معیار آزمون وهم در مقایسه با سال 1393 مورد مطالعه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 83 درصد پارامترهای مورد آزمون، قبول و 17 درصد مردود بوده است ، گفت : در مجموع  معیار اصلی آلاینده های نمونه برداری شده مطابق با استاندارد ملی است .

مرندی مقدم با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی استاندارد از سال 1394 ارزیابی انطباق بنزین برعهده سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است ، افزود : در این راستا سازمان ملی استاندارد ایران علاوه بر طرح نمونه برداری از جایگاههای عرضه بنزین ، به منظور شناسایی بهتر عوامل موثر انطباق ، نتایج اندازه گیری نمونه برداری از پالایشگاهها را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی در همین زمینه یادآور شد : از سال 1393 نمونه برداری از جایگاههای عرضه بنزین و پالایشگاهها در سطح کشور آغاز شده و نمونه برداری توسط این سازمان صورت گرفته که نتایج اندازه گیریها مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین