|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
صالحی امیری ادامه داد: عده‌ای به دنبال ایجاد شکاف بین دولت و مردم هستند و تلاش خود را برای تخریب دولت به کار می‌برند که این یک نگرش خطرناک است؛ کسی با نقد مشکل ندارد ولی نقدی که با هدف خیرخواهانه باشد نه تخریب انتقام‌جویانه.
مشاور رئیس جمهور جمهور با اشاره به اینکه مسیر حرکت اقتصادی صحیح ولی کند است و نیاز به سرمایه دارد گفت: به جای فریب و کارهای روزمرگی باید به فکر کارهای بلند مدت بود و دولت معتقد است که باید با شفافیت و صداقت با مردم صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،سیدرضا صالحی‌امیری‌ عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان قم، ماه خرداد را منشأ تغییرات و تحولات بزرگ در کشور دانست و اظهار داشت: این بزرگی نظام ماست که همه گفتمان‌ها را در دل خود جا داده است، روزی گفتمان‌های سازندگی، اصلاحات، عدالت و امروز گفتمان اعتدال مطرح می‌شود که این نشان از گردش سلایق مختلف است.



وی گردش سلایق و گفتمان را مهم‌ترین رکن بقای انقلاب ذکر کرد و گفت: ظرفیت انقلاب مرجع همه سلایق است و با آنکه برخی می‌خواهند مرز بندی بین خودی و نا خودی ایجاد کنند ولی آنچه اتفاق می افتد اراده مردم است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این نظام نشان داده‌اند که اجازه تصرف و تعرض به آرای مردم را نخواهند داد و اراده نظام برای انتخابات سالم برای شنیدن ندای مردم به منظور رعایت حقوق مردم اتفاق می افتد.

وی افزود: ما یک رأی و یک صدای رأی داریم و مردم در 7 اسفند یک رأی دادند و بعد از آن باید به صدای رأی آنها که همانا گره گشایی از مشکلات آنهاست گوش داد و به مطالباتی که آنها دارند باید پاسخ مثبت داد.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت، اظهار داشت: دولت سعی کرده کشور را در مسیر صحیح توسعه قرار دهد و مهم‌ترین دستور رئیس جمهور قرار گرفتن در ریل توسعه است.

وی به تعامل اعضای دولت با رهبری و مراجع اشاره کرد و گفت: اعضای دولت اعتقاد ویژه‌ای به اعتقادات و مقدسات دارد ولی این کارش فریبکاری نیست، صف حضور وزرای پنجشنبه‌ها در قم نشان از جایگاه والای مرجعیت در تصمیم‌گیری‌ها دارد ولی تاکنون از این وضعیت سوءاستفاده‌ای نشده است.

صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه در بدنه دولت از همه گرایش‌ها و جناح ها وجود دارد، ادامه داد: دولت در عرصه خارجی مبنا را بر تعامل گذاشته چراکه قدرت نرم جای خود به قدرت سخت داده و امروز با کمک رسانه‌ها یک میلیارد نفر تحت تأثیر ایران هستند.

وی با بیان اینکه بیش از تحریم‌ها ملت تحقیر را تجربه کرده بودند، عنوان کرد: ما با مذاکرات توانستیم بهانه سلاح هسته‌ای را از دولت‌های غربی بگیریم و اگر خوب است برای ملت و رهبری است و اگر بد به‌پای دولت است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار کرد: مسیر حرکت اقتصادی صحیح ولی کند است و نیاز به سرمایه دارد، در سال 90 درآمد کشور از فروش نفت 114 میلیارد دلار بود که این رقم در سال 94 به 25 میلیارد دلار کاهش یافت و اداره کشور با مشکلاتی روبه‌رو شد.

وی با تاکید بر این که به جای رضایت لحظه‌ای باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشت، افزود: به جای فریب و کارهای روزمرگی باید به فکر کارهای بلند مدت بود و دولت معتقد است که باید با شفافیت و صداقت با مردم صحبت کرد چراکه سرمایه دولت اعتماد ملت به آنهاست.

صالحی امیری ادامه داد: عده‌ای به دنبال ایجاد شکاف بین دولت و مردم هستند و تلاش خود را برای تخریب دولت به کار می‌برند که این یک نگرش خطرناک است؛ کسی با نقد مشکل ندارد ولی نقدی که با هدف خیرخواهانه باشد نه تخریب انتقام‌جویانه.

وی خاطر نشان کرد: دولت قائل ورود به حاشیه نیست و با حفظ رویکرد اخلاقی در تمام جوانت سعی در حفظ ثبات ملی و آرامش برای رسیدن به توسعه پایدار است.

مشاور رئیس جمهور افزود: عمل‌گرایی و پرهیز از شعار زدگی یکی دیگر از برنامه‌های دولت است که دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شد که استراتژی دولت باید عمل به اقتصاد مقاومتی باشد تا شعار دادن.

وی تبدیل گفتمان اجتماعی اقتصاد مقاومتی را یکی از مسیرهای رسیدن به چارچوب اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید این نیاز در بین مردم به وجود بیاید که اقتصاد مقاومتی یک نیازاست و به معنی ریاضت اقتصادی نیست و با آموزش این موضوع را به گفتمانی ملی تبدیل کرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اجتماع‌سازی، افکارسازی و ساختار سازی را از دیگر اقدامات مفید در اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد:  باید در دانشگاه، منبر، مدرسه و... این ذهنیت برای مردم به وجود آید که اقتصاد مقاومتی به نفع همه است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اول کشور اخلاق است و بستر اخلاق در کشور مناسب نیست و این آفات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، ایدز و... و انگ‌زنی و تخریب‌ها همه ریشه در بی‌‌اخلاقی دارد و اگر اقتصاد هم مبتنی بر اخلاق نباشد به جایی نمی‌رسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین