|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
یک متخصص زنان و زایمان عنوان کرد: افزایش آلودگی هوا موجب کاهش اکسیژن در گردش خون مادران بار دار می شود که در نتیجه احتمال سقط جنین، زایمان زودرس، پارگی کیسه آب،بروز ناهنجاری مادرزادی را افزایش می هد.
دکتر محمد علم جراح زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی با توجه به افزایش آلودگی هوا و خطرات موجود برای زنان باردار عنوان کرد: آلودگی هوا با کاهش اکسیژن همراه است و مادر باردار دچار کمبود اکسیژن در گردش خون می شوند که این امر در نهایت موجب می شود جنین نیز دچار کمبود اکسیژن شود.

وی با اشاره به عواقب کاهش اکسیژن در مادران و جنین گفت: این موضوع در باردارهای ماه های اول و دوم موجب سقط جنین و در باردارهای بیش از 5 ماه باعث زایمان زودرس و در نتیجه تولد جنین با وزن کم می شود.

عضو مرکز انجمن نازایی ایران لا تاکید براینکه مادران باردار باید خود را در برابر آنفلونزا واکسیناسیون کنند افزود: آلودگی هوا موجل عفونت ریه می شود که این امر ابتلا به آنفلونزا را تشدید می کند بنابراین به افراد بالای 60 سال و زنان باردار تاکید می شود خود را در برابر این بیماری واکسیناسیون کنند.

به گفته وی، افزایش آلودگی هوا احتمال بروز ناهنجاری های مادرزادی را نیز افزایش می دهد.

این جراح زنان و زایمان در پایان به زنان باردار توصیه کرد: تا حد امکان از تردد در هوای آلوده پرهیز کنند و اگر مجبور به خارج شدن از منزل هستند حتما در ساعات خلوت و از ماسک استفاده کنند و پس از بازگشت به منزل مایعات و شیر به مقدار فراوان استفاده کنند.

منبع: دانا خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین