|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۲
معاون عمرانی استاندار همدان:
کد خبر: ۱۰۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی در تمام مراحل ساخت سردخانه باید از اداره کل استاندارد استان استعلام نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه استانداردسازی کالا و خدمات یکی از موضوعات مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید با مقوله استاندارد به صورت چالشی برخورد شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمودرضا عراقی در کارگروه استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات با بیان اینکه کارگروه استاندارد از کارگروه‌های زیربنایی توسعه و برنامه‌ریزی است که باید به طور مستقل و قانونی فعالیت کند، گفت: به منظور افزایش استانداردسازی و ارتقاء کیفیت با توجه به موضوعات موجود باید کمیته های تخصصی مشترک به ریاست اداره کل استاندارد استان همدان و عضویت دستگاه های اجرایی ذیربط استان تشکیل شود.  

در ادامه کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات ، مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان نقش جایگاه استاندارد در توسعه کشور و ایمنی و سلامت افراد جامعه، اظهار داشت: بازرسی ادواری از آسانسورهای ساختمانهای قدیمی و اماکن عمومی و پرتردد استان در دستور کار استاندارد است.

میرنظامی مدنی با بیان اینکه آسانسورهای در حال بهره‌برداری، باید توسط شرکت‌های ذیصلاح دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار گیرند، افزود: اسامی شرکت های مجاز طراحی و مونتاژ آسانسور در سامانه نظام مهندسی ساختمان استان برای استفاده مالکان و مدیران ساختمانهای دارای آسانسور درج می شود.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سردخانه های مواد خوراکی به خاطر تامین امنیت غذایی بسیار مهم است، گفت: مسائل صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد مربوطه به واحدهای سردخانه‌ای به خصوص واحدهای سردخانه‌ای که دارای پروانه بهره‌برداری هستند با جدیت پیگیری می شود.

وی گفت: طراحی، نظارت و کنترل نقشه های اجرایی سردخانه های استان به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان واگذار شده و سازمان نظام مهندسی با در نظر گرفتن تخفیف (مبنای تخفیف کمیسیون 4 نفره ) نسبت به طراحی و نظارت و کنترل نقشه های اجرایی (نقشه برداری، سازه، معماری، مکانیک و برق) بر اساس الزامات دستگاه های اجرایی و استاندارد ملی شماره 1899 باید اقدام کند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی در تمام  مراحل ساخت سردخانه باید از اداره کل استاندارد استان استعلام نمایند.

مدیرکل استاندارد استان همدان یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران را تدوین و نشر استانداردهای ملی برشمرد و کارآمدی موثر در بازارهای داخلی و افزایش میزان رقابت در بین تولیدکنندگان را از مزایای تدوین استانداردهای ملی دانست.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای ملی توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و همچنین توسط متخصصان و اساتید دانشگاه تهیه و تنظیم می شوند، گفت: به منظور تدوین استانداردهای ملی، اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی استان به موضوع تدوین اختصاص داده شده است.  
وی با بیان اینکه رادیو و تلویزیون‌، یک‌ دستگاه‌ سرگرم‌کننده‌ نیست بلکه یک‌ دستگاه‌ آموزنده‌ است‌، گفت:  صداو سیما به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار بر رفتار، اندیشه ها و فرهنگ عمومی مردم، باید هدایتگر جامعه در جهت استانداردسازی که موجب امنیت و آرامش است، باشد.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین