کد خبر: ۱۰۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای، ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته حقوقی سازمان ملل متحد را محکوم و این اقدام را بسیار خطرناک عنوان کرد.
 وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای، ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته حقوقی سازمان ملل متحد را محکوم و این اقدام را بسیار خطرناک عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط (ا.ش.ا) از رام الله، وزارت امور خارجه فلسطین افزود: ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته حقوقی سازمان ملل سیلی محکمی بر حقوق بین الملل است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه فلسطین، نماینده فلسطین و برخی از کشورها با رایزنی با کشورهای اروپایی، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای این سناریوی شرم آور و غم انگیز انجام دادند که موفقیت آمیز نبود.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود با طرح این سئوال که چگونه کشورهای غرب اروپا نامزدی رژیم صهیونیستی را برای این کرسی در سازمان ملل متحد پذیرفته اند، اظهار داشته است، این در حالی است که در گذشته بسیاری از این کشورها گزارش های زیادی در خصوص نقض قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی منتشر کرده اند.

وزارت خارجه فلسطین با شرم آور خواندن انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل متحد، بیان می کند: کشورهای غربی به جای محکوم کردن رژیمی که به نقض آشکار حقوق مردم فلسطین، کشتار و اشغال سرزمین های فلسطینی پرداخته، کرسی ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل را به این رژیم اعطا کرده است !

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز انتخاب رژیم صهینویستی را به ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل متحد محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز /سه شنبه / به ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل ( کمیته ششم ) انتخاب شد.

رژیم صهیونیستی با 109 رای از 175 رای به ریاست این کمیته رسید.

این نخستین بار پس از عضویت این رژیم در سازمان ملل در سال 1949 است که ریاست یکی از شش کمیته دائم سازمان ملل را به عهده می گیرد.

کمیته حقوقی سازمان ملل یا کمیته ششم بر مسائل مربوط به حقوق بین الملل نظارت می کند.

معمولا رئیس این کمیته از طریق اجماع و بدون رای گیری انتخاب می شود اما، مخالفان نامزدی رژیم صهیونیستی خواستار رای گیری در این رابطه شدند که این امر با واکنش شدید 'دیوید پرسمن' معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل مواجه شد.

«ریاض منصور» رئیس هیات فلسطین در سازمان ملل به نتیجه رای گیری دوشنبه اعتراض کرد و گفت، کشورهای عرب و مسلمان تلاش کردند تا مانع از پیروزی رژیم صهیونیستی شوند.

منصور از اسرائیل به عنوان بزرگ ترین ناقض حقوق بین الملل یاد کرد و گفت، انتخاب این رژیم تهدیدی برای فعالیت کمیته ششم است.

وی افزود، اتحادیه عرب و 57 عضو سازمان همکاری اسلامی با انتخاب رژیم صهیونیستی به ریاست این کمیته مخالفت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین