|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
»
کد خبر: ۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
زارعی وحسینی در جلسه بررسی صلاحیت وزرا پشت تریبون رفتند وبه عنوان مخالفان دکتر واعظی سخن گفتند.
تدبیر و امید زارعی سخنان خود را در محور های زیر بیان کرد:
وزیر پیشنهادی ارتباطات 27 سال اخیر را در عرصه سیاسی و مسائل بین‌المللی بوده است. نتیجه گیری می‌کنم که تخصص آقای واعظی برای مجموعه صنایع مخابرات و الکترونیک، با تحصیلات قبل از انقلاب، اساسا کافی نیست و حتی آشنایی اولیه با مبانی آن، کفایت مدیریت عالی این صنعت را نمی‌کند.

- آنچه که امروز در ارتباطات به کار می گیریم با آنچه که در گذشته به کار می‌گرفتیم، خیلی متفاوت است.  امروز مخابرات فضایی، ماهواره و رمزنگاری ها چیزهایی نیست که بشود با معلومات گذشته آنها را پیگیری کنیم.

- بعید می دانم که آقای واعظی اصلا از کارخانه ها و صنایع الکترونیکی بازدید و یا با مدیران آنها دیدار کرده باشد. تجارت و دولت الکترونیک نیز از مسائل جدید امروز است و بنده یقین دارم که نسبت به این مسائل کاملا بیگانه است.

- به نظرم وقتی آقای واعظی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات انتخاب شد، خودش هم تعجب کرده است. وی با این عرصه آشنایی ندارد.

حسینی نیز به عنوان یک نماینده مخالف دیگر به پشت تریبون رفت و مطالب زیر را عنوان نمود:

- نمایندگان می‌دانند که رهبر انقلاب در یک دهه گذشته موکدا بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را به همه توصیه کرده‌اند. باید جامعه اطلاعاتی هوشمند و کاهش هزینه‌های ارتباطی را ساماندهی کنیم.

- توجه به ضرورت توسعه زیر ساخت‌ها، ارتقا سطح آموزشی از نکات مهم برنامه‌های واعظی است. البته ایجاد فضای رقابتی برای ارئه خدمات به مردم نیز از جمله دیگر برنامه‌های وی است.

-توسعه صنعت در راستای تولید داخلی و انجام سیاست‌گذاری درست و توجه به برنامه‌ریزی صحیح و توجه به تولیدات داخلی در حوزه صنعت فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین