کد خبر: ۱۰۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
برای سفر به قشم سه راه وجود دارد: مسیر جاده‌ای تهران-بندرعباس به طول یک‌هزار و 303 کیلومتر و سپس مسیر دریایی بندرعباس به جزیره قشم که حدود یک ساعت طول می‌کشد، مسیر ریلی تهران-بندرعباس به طول یک‌هزار و 600 کیلومتر و سپس مسیر دریایی بندرعباس به جزیره قشم و پرواز مستقیم به جزیره قشم (2 ساعت).
تور گشت به مقایسه سفر بین کیش و قشم پرداخت و در ادامه به دلیل آمار مسافرت‌های بالا به شهر مشهد، در مورد سفر به این شهر نیز نکاتی بیان کرد که در ادامه آمده است؛


برای سفر به قشم سه راه وجود دارد: مسیر جاده‌ای تهران-بندرعباس به طول یک‌هزار و 303 کیلومتر و سپس مسیر دریایی بندرعباس به جزیره قشم که حدود یک ساعت طول می‌کشد، مسیر ریلی تهران-بندرعباس به طول یک‌هزار و 600 کیلومتر و سپس مسیر دریایی بندرعباس به جزیره قشم و پرواز مستقیم به جزیره قشم (2 ساعت).

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس و نیز بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان است. این جزیره از 22 کشور بزرگ‌تر است. دشت‌ها، دره‌ها، سواحل و کوه‌های جزیره هم وضعیتی یگانه و کم‌نظیری از نظر پوشش گیاهی، حضور حیات وحش و وجود پدیده‌های نادر زمین‌شناسی دارند. سفر به قشم با سفر به کیش متفاوت است امکانات اقامتی و خدماتی و تفریحی قشم به هیچ وجه قابل مقایسه با کیش نیست. اما اگر می‌خواهید کم‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی جزایر جنوب را ببینید انتخاب درستی کرده‌اید. جنگل‌های حرا، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، تنگه چاه کوه، بزرگ‌ترین غار نمکی جهان، دره تندیس‌ها و ساحل شیب دراز که محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه دراز است، جزو جاذبه‌های طبیعی هستند که قشم را به بهشت طبیعتگردان تبدیل کرده‌اند.

البته چند سالی است که در سواحل قشم هم امکانات کمی‌ برای تفریحات دریایی احداث شده که از جمله آن‌ها می‌توان به غواصی تفریحی و جت اسکی اشاره کرد.

 تور قشم بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای سفر به جزیره است. چراکه پرواز به صورت چارتر و هتل‌ها به صورت گارانتی است. البته دلیل اصلی برای سفر به قشم با توجه به ارزانی و تنوع مراکز تجاری، خرید است!

سفر به کیش

تور گشت درباره تور کیش نیز عنوان کرد: همچون قشم برای سفر به کیش نیز دو راه زمینی و یک راه هوایی وجود دارد: مسیر جاده‌ای تهران- قم- کاشان – نایین- مهریز – شهر بابک – سیرجان – بندرعباس- بندر لنگه به طول یک‌هزار و 509 کیلومتر، مسیر ریلی تهران- بندرعباس به طول یک‌هزار و 600 کیلومتر و پرواز مستقیم به کیش (یک ساعت و نیم)که با توجه به بعد مسافت مطمئناً انتخاب درست برای سفر به کیش، پرواز مستقیم به کیش است.

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم، شهر زیر زمینی کاریز، کلبه هور، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش هستند. پلاژهای بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی، فلای بورد، پاراسل و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.

انتخاب کیش یا قشم در یک جمله

اگر قصد خرید دارید قشم و اگر قصد تفریح دارید کیش را انتخاب کنید.

درباره سفر به شهر مشهد

در ادامه تور گشت بررسی کوتاهی از سفر به مشهد ارائه کرده است؛

مشهد بدون تردید پر رفت و آمدترین شهر ایران محسوب میشود؛ که دلیل اصلی آن وجود حرم مطهر امام رضا(ع) است. البته مشهد دارای مراکز تفریحی و جاذبه‌های دیدنی زیادی است که از جمله می‌توان به: پارک ملت مشهد، کوهستان پارک، باغ وحش وکیلآباد، کوه سنگی، طرقبه، شاندیز و کلات نادر اشاره کرد. از آثار تاریخی مشهد هم مقبره فردوسی و آرامگاه نادر از شهرت زیادی برخوردار هستند.

تور مشهد نیز چه به صورت زمینی و چه هوایی نزد گردشگران از محبویت زیادی برخوردار است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین