|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
سخنان وی در تضاد کامل با رقیب احتمالی دموکراتش، هیلاری کلینتون قرار دارد که خواهان افزایش جمع آوری اطلاعات و حملات هوایی بیشتر به مواضع داعش شده و نسبت به افزایش احساسات منفی نسبت به مسلمانان آمریکا هشدار داده است.
بعد از حادثه کشته شدن 49 نفر در یک کلوب شبانه در فلوریدا توسط یک آمریکایی افغان تبار، دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا حملات خود علیه مسلمانان را شدت بخشیده است.

 به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه مسئولیت حادثه تیراندازی در فلوریدا را به طور مستقیم متوجه مسلمانان رادیکالی دانست که به گفته وی در میانه سرازیر شدن مهاجران وارد این کشور شده‌اند و «تلاش دارند بچه‌های ما را از ما بگیرند.»

ترامپ از فرصت به وجود آمده بعد از این حادثه استفاده کرده تا بار دیگر وعده خود مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان به خاک آمریکا را با شدت بیشتری تکرار کند. وی پیشنهاد کرد که ایالات متحده پذیرش مهاجران از مناطقی از جهان را که به گفته وی در آنجا «سابقه اثبات‌شده‌ای از تروریسم» وجود دارد، به حال تعلیق درآورند.

وی در سخنرانی خود با موضوع امنیت ملی که یک روز پس از کشته شدن 49 تن در یک کلوب شبانه همجنس‌گرایان توسط یک آمریکایی افغان‌تبار ایراد شد، گفت زمان آن فرا رسیده که «حقیقت را درباره اسلام رادیکال بگوییم.»

سخنان وی در تضاد کامل با رقیب احتمالی دموکراتش، هیلاری کلینتون قرار دارد که خواهان افزایش جمع آوری اطلاعات و حملات هوایی بیشتر به مواضع داعش شده و نسبت به افزایش احساسات منفی نسبت به مسلمانان آمریکا هشدار داده است.

ترامپ در جمع هوادارانش در نیو‌همپشایر گفت: «اگر می‌خواهیم از کیفیت زندگی برای همه آمریکایی‌ها اعم از زنان و کودکان، همجنس‌گرایان، یهودیان و مسیجیان و همه مردم حفاظت کنیم، باید حقیقت را درباره اسلام رادیکال بگوییم و ما نیاز داریم که این کار را انجام دهیم.»

وی با انتقاد از سیاست‌های کلینتون گفت، آنها اجازه خواهند داد صدها هزار پناهجو از خاورمیانه بدون اقدامات امنیتی کافی وارد خاک ایالات متحده شوند. وی افزود، «آنها (پناهجویان خاورمیانه‌ای) تلاش می‌کنند بچه های ما را از ما بگیرند و آنها را متقاعد کنند که داعش چقدر عالی است و اسلام چقدر عالی است و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین