|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
به راستي پناه آوردن يک بنگاه حرفه‌اي به چنين دروغ پردازي‌هاي عوام فريبانه (و شايد خواص فريبانه!) عجيب نيست؟! هر کس اندک آشنايي با مشرب ادبي آيت‌الله خامنه‌اي داشته باشد، به بي‌پايه بودن اين ادعا نخواهد خنديد؟!
روزنامه اطلاعات در یادداشتی به قلم افشين علا نوشت:


هنوز چند روز از خبرسازي رسواي بي بي سي پيرامون ارتباط بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي با رؤساي جمهور ايالات متحده امريکا! نگذشته است که اين شبکه در گزارشي به بهانه درگذشت استاد حميد سبزواري، با اشاره به کلاسيک بودن سبک آثار ايشان، از قول رهبر انقلاب نقل کرد: هر شاعري که در قالب نو شعر بگويد، ضد انقلاب است!

به راستي پناه آوردن يک بنگاه حرفه‌اي به چنين دروغ پردازي‌هاي عوام فريبانه (و شايد خواص فريبانه!) عجيب نيست؟! هر کس اندک آشنايي با مشرب ادبي آيت‌الله خامنه‌اي داشته باشد، به بي‌پايه بودن اين ادعا نخواهد خنديد؟! درست است که ايشان اقبال بيشتري به اشعار کلاسيک نشان داده‌اند و خود نيز غزل‌هاي نابي در اين حيطه سروده‌اند، اما هرگز و در هيچ گفتار و نوشتاري به شعر نو تعريضي نداشته‌اند. اصلا يکي از وجوه امتياز ايشان بر ساير فقها و علما، اشراف توأمان بر مباني ادبيات مدرن و کلاسيک است. حتي زماني که ايشان در عيادت هنرمندان در بيمارستان، با اشاره به شعري از پروين اعتصامي، بعضي‌ها را نکوهش کردند که به خاطر برجسته کردن شعر فروغ، پروين را "شاعر نخود و لوبيا" دانسته‌اند، بلافاصله بر قوت شعر فروغ هم تأکيد کردند. در حالي که تمجيد يک روحاني‌- چه برسد به مرجع و ولي فقيه- از شعر شاعر آوانگاردي چون فروغ، با عقل خيلي‌ها جور در‌نمي‌آيد! علاوه بر اين، همگان مي دانند که ايشان در برهه اي از دوران جواني خود با شاعران نوپردازي چون جناب اخوان و استاد شفيعي کدکني نيز محشور بوده‌اند. در ديدارهاي سالانه بعضي شاعران با ايشان نيز بارها شاهد قرائت اشعار نيمايي و سپيد بوده‌ايم. پس جا دارد که منتقدان سياسي و ادبي در برابر حرکات ناشيانه و متعصبانه يک رسانه به ظاهر حرفه‌اي، سکوت نکنند و اجازه ندهند ساحت انتقاد و اعتراض با دروغ و سفسطه و عوام فريبي‌ در‌هم آميزد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین