|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
مسئول کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان:
کد خبر: ۱۰۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۰
مسئول کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان گفت:سوداگران مرگ به منظور افزایش وزن تریاک اقدام به افزودن سرب به این ماده مخدرمی کنند که سلامت افرادرابه شدت به خطرمی اندازد.
 مسئول کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان گفت:سوداگران مرگ به منظور افزایش وزن تریاک اقدام به افزودن سرب به این ماده مخدرمی کنند که سلامت افرادرابه شدت به خطرمی اندازد.

حمیدرضا حسین اسماعیلی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فعالیت های زیادی در بحث درمان صورت گرفته است که 40 هزار نفر را در حال حاضر در استان کرمان تحت درمان داریم.

وی ادامه داد: اگر این عدد ضرب در میانگین هزینه مصرف مواد مخدر این افراد شود می بینیم ماهانه 200 میلیارد ریال به جیب مافیای مواد مخدر می رفته است.

اسماعیلی در رابطه با مراکز درمان سرپایی گفت: در حوزه مراکز درمان سرپایی میانگین کشوری به ازای 50 هزار نفر جمعیت در کشور باید یک مرکز درمانی وجود داشته باشد که در کرمان به ازای شش هزار نفر جمعیت یک مرکز داریم و سعی داریم تا سطح دسترسی جامعه را برای درمان اعتیاد آسان کنیم.

وی با بیان اینکه مافیای مواد مخدر در مقابل اقدامات درمانی مواد مخدر ساکت نمی نشینند، گفت: این افراد در حوزه درمان با قاچاق داروها و ارائه داروهای تقلبی در صدد ضربه زدن به سیستم درمان مبارزه با مواد مخدر هستند.

اسماعیلی افزود: در این راستا 12 دوره آموزشی را در سال گذشته در حوزه درمان برای گروه های هدف پزشکان و روان شناسان و مددکاران و پرستاران در بخش درمان مواد مخدر برگزار کردیم.

مسئول کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان گفت: راه اندازی مرکز ماده 16 زنان یکی از اقدامات خوب استان کرمان طی سال گذشته بوده است.

وی سیگار و قلیان را به عنوان دروازه ورود به حوزه مواد مخدر عنوان کرد و گفت: متاسفانه همه به آرامی از کنار این مسئله می گذاریم و این سهل انگاری موجب می شود تا نگرش ها درباره مصرف مواد مخدر به صورتی نادرست تغییر کند.

اسماعیلی گفت: وجود سرب در مواد مخدر مربوط به امروز یا دیروز نیست بلکه از مدت ها قبل این مسئله وجود داشته است.

وی با بیان اینکه وجود سرب در تریاک برای افراد قابل تشخیص نیست و این موضوع تنها در آزمایشات مشخص می شود، گفت: قاچاقچیان به منظور افزایش وزن مواد مخدر اقدام به افزودن سرب در تریاک کرده که به نظر می رسد اخیرأ این میزان افزایش داشته است.

اسماعیلی افزود: آزمایشات و بررسی ها از مراجعه افرادی با علائمی از جمله دل درد شدید، یبوست و مسمومیت به مراکز درمانی شروع شد و متوجه شدیم که میزان سرب موجود در خون این افراد بیشتر از حد مجاز بوده است که بخش عمده قریب به اتفاق این بیماران سابقه مصرف تریاک به صورت خوراکی را داشته اند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین