|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از بلاتکلیفی مردم در مسکن مهر گفت: اقشار ضعیف جامعه با وام‌های چندمیلیونی و فشار قسط در مسکن مهر رها شده‌اند و پاسخی به آنها داده نمی‌شود.
تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس و پس از صحبت‌های وزیر راه، مسکن و شهرسازی اظهارنظرهای خود را در مورد عملکرد این وزارتخانه و گزارش وزیر ارائه کرد.
دومین جلسه علنی مجلس دهم

 رحیم زارع نماینده آباده در این باره اظهار کرد: اعضای سازمان شهرهای فرودگاهی کشور از تخصص لازم برخوردار نیستند. عمدتاً مشغول شرکت‌داری در حوزه‌های مختلف در بخش خصوصی هستند. همچنین در شرکت توسعه زیرساخت نیز پاداش‌های غیرقانونی شش ماهه داده شده است و پیمانکاران در وزارت راه مسوولان را به سفرهای خارجی می‌فرستند.

 وی افزود: در سازمان بنادر نیز معاونی به کار گرفته شده است که کارمند اخراجی سازمان راه‌آهن است و سال‌های قبل ترک کار کرده و در حوزه حمایت از تولید داخل نیز وزارت راه عملکرد مطلوبی نداشته و خرید ریل از هند و چین علی‌رغم تولید داخلی توضیحی ندارد و در کنار این هزینه‌ها هنوز مطالبات بازنشستگان پرداخت نشده است.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از بلاتکلیفی مردم در مسکن مهر گفت: اقشار ضعیف جامعه با وام‌های چندمیلیونی و فشار قسط در مسکن مهر رها شده‌اند و پاسخی به آنها داده نمی‌شود.

 رضا انصاری، نماینده دیگری بود که در مورد صحبت‌های وزیر اظهار نظر کرد و گفت: وزیر برنامه‌های خود را برای انتقال فناوری و توسعه تکنولوژی داخلی در حوزه حمل و نقل اعلام کند چراکه براساس اقتصاد مقاومتی انتقال تکنولوژی به داخل اهمیت فراوانی دارد.

 
وی افزود: منابع مصوب برای ساماندهی مسیرهای حادثه‌خیز نیز عملاً به کار گرفته نشده و هر روز دادگاه‌های ما که در کنار آنها جاده‌های جدیدی در حال ساخت است و نیمه‌کاره رها شده قربانی می‌دهد.

 انصاری در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار توجه ویژه وزیر راه، مسکن و شهرسازی به سازمان نظام‌مهندسی و متقاضیان مسکن مهر شد.

 حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا نیز از بی‌توجهی به مسکن مهر انتقاد کرد و تصریح کرد: متقاضیان مسکن مهر با دولت قرارداد دارند نه با رئیس دولت و رئیس‌جمهور باید به تعهدات دولت قبل به متقاضیان عمل کند.

 
وی افزود: در بخش حمل‌ونقل ریلی در حال جدا شدن از خارج هستیم و عملاً در این بخش از مسیر جاده ابریشم کنار گذاشته شده‌ایم که این آفت بزرگی برای کشور خواهد بود و جاده‌های ترانزیتی ما نظیر جاده تبریز- بازرگان نیز رها شده است و اتفاق خاصی در آن نمی‌افتد. همچنین در بخش حمل‌ونقل روستایی نیز اتفاق ویژه‌ای در کشور با موجود تخصیص منابع اتفاق خاصی رخ نداده است.


محمدخانی به عنوان نماینده مرکز پژوهش‌ها آخرین سخنرانی بود که در مورد عملکرد وزارت راه اظهارنظر کرد.

 
وی گفت: ما سالانه 500 میلیون تن در کشور حمل‌ونقل می‌کنیم که سهم حمل‌ونقل ریلی از این میزان تنها 35 میلیون تن است. در حالی که در شرایطی که ما با مصرف بالایی در کشور مواجهیم و مجبور به مدیریت این مصرف هستیم، حمل‌ونقل ریلی با مصرف پایین خود می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

 
وی تصریح کرد: ناوگان حمل‌ونقل ما پرمصرف و فرسوده است و در شرایطی که نیازمند توسعه و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل پرمصرف خود هستیم وزارتخانه فاقد معاونت حمل‌ونقل است.

 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین