کد خبر: ۱۰۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
وی در پایان گفت: آقای بان کی مون باید در راستای جبران این کار و پاسخ به افکار عمومی جهت در جهت احقاق حقوق ملت مظلوم یمن اقدام منطقی انجام دهد.
علا‌ءالدین بروجردی گفت: با وجودی که اعتراف دبیرکل سازمان ملل به واقعیت تلخ حذف نام عربستان از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان به اتهام کشتار کودکان یمنی در حد خود ارزشمند بود اما مهم آن است که آقای بان کی مون برای جبران این کار در اقدامی شجاعانه مجددا عربستان را در این فهرست سیاه قرار دهد.

یک نماینده مجلس  با اشاره به اعتراف دبیرکل سازمان ملل در مورد حذف ائتلاف سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان به اتهام کشتار کودکان یمنی گفت: آقای بان کی مون برای اینکه بخواهد ماندگاری از خود در سازمان ملل به جای گذارد باید ائتلاف سعودی را به فهرست سیاه سازمان ملل اضافه کند چون حمایت از ملت‌ها به خصوص در موضوع کشتار بی رحمانه مردم یمن توسط عربستان از وظایف سازمان ملل است.

وی ادامه داد: عربستان بیش از 10 هزار انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده است که در برابر این جنایات نه تنها سازمان ملل باید نام عربستان را در لیست سیاه قرار دهد بلکه سران عربستان به عنوان جنایتکاران جنگی پای میز محاکمه بکشاند.

بروجردی در ادامه گفت: این اقدام سازمان ملل در پی تهدید قطع حمایت‌های مالی از این سازمان نشان می دهد که چقدر برخی کشورها و نهادها تحت سیطره ثروت‌های بادآورده عربستان و لابی هم پیمانانش هستند، موضوعی که به حیثیت سازمان ملل در عرصه جهانی آسیب می زند.

رییس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اعتراف به این واقعیت تلخ در حد خود ارزشمند است، افزود: اکنون مهم آن است که بان کی مون بتواند در اقدامی شجاعانه مجددا عربستان را در لیست سیاه قرار دهند، تصمیمی که عمر آن بیشتر از یک روز نبود و به دلیل لابی عربستان و کشورهای ذی نفوذ عربی و با پشتوانه مالی آن ها تغییر کرد.

وی در پایان گفت: آقای بان کی مون باید در راستای جبران این کار و پاسخ به افکار عمومی جهت در جهت احقاق حقوق ملت مظلوم یمن اقدام منطقی انجام دهد.

 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین