کد خبر: ۱۰۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
وی افزود: احتمال می رود افراد رهگذر در باغ اقدام به روشن کردن آتش کرده اند و به دلیل خشک بودن درختان این باغ و وجود علف های هرز در آن، آتش به سرعت به سراسر باغ انتشار یافته باشد.
  رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری محلات از وقوع حریق در یکی از باغات این شهر خبر داد و گفت: این پنجمین آتش سوزی طی دوهفته اخیر است و مجموعا ۱۰هزارمترمربع باغ در این حریق ها نابود شده اند.

محمود فلفلی  اظهار داشت: ظهر روز جمعه، یک باغ با وسعت حدود دو هزار متر مربع، در خیابان زین العابدین محلات در آتش سوخت و علت آتش سوزی عمدی تشخیص داده شد.

وی افزود: احتمال می رود افراد رهگذر در باغ اقدام به روشن کردن آتش کرده اند و به دلیل خشک بودن درختان این باغ و وجود علف های هرز در آن، آتش به سرعت به سراسر باغ انتشار یافته باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری محلات خاطرنشان کرد: طی تماس ساکنین منازل مسکونی همجوار این باغ، ماموران آتش نشانی به سرعت به محل آتش سوزی اعزام شدند و اقدام به مهار آتش کردند که خوشبختانه در این حادثه به منازل مسکونی همجوار آسیبی وارد نشد و خسارتی برای آن ها در بر نداشت.

فلفلی بیان داشت: طی هفته اخیر نیز دو باب باغ در نزدیکی حوزه علمیه القائم(عج) محلات و یک باب باغ در نزدیکی فرمانداری محلات و همچنین یک باغ دیگر در این شهر دچار آتش سوزی شدند که طی این آتش سوزی ها هشت هزار مترمربع از باغات محلات از بین رفت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات بیان کرد:  علت آتش سوزی در هر پنج فقره حریق، عامل انسانی و عمدی تشخیص داده شده است.

فلفلی خواستار رسیدگی هر چه سریعتر اداره جهاد کشاورزی به وضعیت نامناسب باغات محلات شد و ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی باید وضعیت باغات شهر را مدیریت کند و با جمع آوری درختانی که خشک شده اند، از احتمال آتش سوزی و خسارت به درختان سبز و همچنین سایر باغات جلوگیری کند.

وی افزود: در قانون جدید امکان تبدیل کاربری باغات به مسکونی حتی با خشک شدن و آتش گرفتن درختان آن باغ نیز وجود ندارد و کاربری آن به صورت باغ باقی خواهد ماند، بنابراین مالکین باغات باید با احیای باغ های خشک شده از آتش گرفتن آنها جلوگیری کنند تا به فضای سبز شهر و منازل مسکونی و باغات سبز اطراف آسیب نرسد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین