|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
تایید صلاحیت ابزاری توانمند برای پاسخگویی به نیازهای محلی، ملی و بین المللی دولتها هم در کشورهای در حال توسعه و هم در کشورهای توسعه یافته است.
امسال روز جهانی تایید صلاحیت بر نقش تایید صلاحیت به عنوان ابزاری جهانی در تمامی قسمتهای مربوط به بخش های عمومی و همگانی، دولتها و تنظیم کنندگان مقررات تاکید و تمرکز دارد.

تایید صلاحیت ابزاری توانمند برای پاسخگویی به نیازهای محلی، ملی و بین المللی دولتها هم در کشورهای در حال توسعه و هم در کشورهای توسعه یافته است.

از زاویه دیگر محتوای امسال روز جهانی تایید صلاحیت با تاکیدی دوباره بر پیوندهای میان استانداردها، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت تنظیم شده است. استانداردها، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت هر سه به عنوان ابزاری که بر بازار استوار هستند توسط سیاستگذاران و دولت مردان به کار گرفته می شوند تا مقررات به شکل بهتری تدوین و اجرا شوند و البته موضوعات مختلف در بخش عمومی مانند حفاظت از محیط زیست، پیشگیری از کلاهبرداری و تقلب، ایمنی همگانی، بازارهای کارآمد و منصفانه به بهترین شکل مدنظر قرار گیرند و از همه مهمتر اعتماد عمومی جلب شود.

از مزایای مهم به کارگیری ساز و کار تایید صلاحیت و یا به عبارتی "چتر تایید صلاحیت" این است که بخشهای دولتی را قادر به انتخاب آگاهانه تامین کنندگان واجد شرایط خواهد ساخت و بدین ترتیب فرآیند تدارک و تامین در حالیکه اطمینان در ارائه خدمات حفظ می شود، تسهیل می شود.

به طور خلاصه هدف اصلی استانداردها، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت پشتیبانی از نیازهای دولت، نهادهای تنظیم کننده مقررات و بخش عمومی هر سه به عنوان یک مجموعه کلی است. می توان انتظار داشت که در تعامل موثر میان بخش دولتی و ساز و کار تایید صلاحیت، بهترین نتایج محقق شود.

سال گذشته نخستین مراسم روز جهانی تایید صلاحیت در کشور با حضور کلیه ذینفعان و دست اندرکاران با تمرکز بر مراقبتهای بهداشتی و اجتماعی برگزار شد. هرچند با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امسال مراسمی در ارتباط با روز جهانی تایید صلاحیت در کشور �رگزار نمی شود لیکن مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عنوان تنها مرجع قانونی اعتبار بخشی در جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این روز(20 خرداد) و تقارن آن با ایام ارزشمند ماه مبارک رمضان به تمامی دست اندرکاران عرصه تایید صلاحیت، توجه تمامی همکاران، فعالان و سیاستگذاران محترم را به شعار امسال روز جهانی تایید صلاحیت " تایید صلاحیت، ابزاری جهانی برای پشتیبانی از سیاستهای عمومی " جلب نموده و تمام تلاش خود را در چارچوب برنامه های راهبردی و عملیاتی برای دستیابی به تعامل با بخش عمومی و دولتی بیش از پیش به کار خواهد گرفت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین