|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کره شمالی اعلام کرد که برای افزایش توان بازدارندگی و اقتدار ملی درصدد ساختن تسلیحات هسته ای بیشتری است.
 کره شمالی اعلام کرد که برای افزایش توان بازدارندگی و اقتدار ملی درصدد ساختن تسلیحات هسته ای بیشتری است.

این کشور تاکید کرده است که این تسلیحات توانسته است از نظر راهبردی برتری بیشتری به این کشور در مقایسه با قدرت های خارجی بدهد.

کره شمالی بر این باور است که از سال 2006 میلادی با ساخت و انجام چهار آزمایش اتمی توانسته است از جایگاه بهتری در صحنه بین المللی برخوردار شود.

این کشور می گوید که به فن آوری کوچکتر کردن تسلیحات هسته ای و قابلیت سوار کردن کلاهک های هسته ای بر روی موشک های بالستیک نیز دست یافته است.

روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب کار کره شمالی در مطلبی آورده است که برای حراست از این جایگاه، تسلیحات هسته ای بیشتری ساخته خواهد شد.

این نشریه افزوده است که از این پس روند ساخت سلاح های مدرن اتمی در دستور کار بوده و این تسلیحات تنوع بیشتری هم خواهد داشت.

با این وصف نشریه تصریح کرده است که این کشور با ساخت این سلاح ها تنها به دنبال دفاع از خود می باشد و تهدیدی برای صلح نیست و تا زمانی که کشوری علیه کره شمالی از تسلیحات اتمی استفاده نکند این کشور نیز از کاربرد این سلاح ها خودداری خواهد کرد.

کره شمالی در جریان کنگره بزرگ حزب حاکم در ماه «می» امسال اعلام کرد که یک قدرت مسئول دارای تسلیحات اتمی در جهان است و تا زمانی که مورد حمله متجاوزان قرار نگیرد دست به این تسلیحات نخواهد زد.

این کشور همچنین می گوید که تمامی تلاش های خود را برای خنثی کردن تحریم های در نظر گرفته شده علیه کره شمالی بکار می گیرد.

خبرگزاری یونهاپ می نویسد که از جمله تلاش های این کشور می تواند بهبود روابط با چین و افزایش همکاری های دو کشور باشد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در نشست گفت و گوهای راهبردی چین و آمریکا در پکن گفت که دو کشور با تلاش مشترک تحریم ها علیه کره شمالی را اعمال می کنند.

وی همچنین در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت که هیچ یک از این دو کشور در باره اینکه منطقه شبه جزیره کره باید عاری از تسلیحات هسته ای باشد اختلاف نظر ندارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین