|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
صبح امروز پیمانکار 46 ساله فضای سبز پارک کوهسار و ناظر بر عملکرد پیمانکار در دادسرای جنایی تهران حضور یافتند.
پیمانکار و ناظر بر عملکرد پیمانکار پارک کوهسار صبح امروز به دادسرای جنایی احضار شدند تا در رابطه با حادثه مرگ دختر 5 ساله از آنها تحقیق شود. بازپرس جنایی دستور بازداشت با وثیقه 200 میلیونی برای پیمانکار پارک کوهسار صادر کرد.

 صبح امروز پیمانکار 46 ساله فضای سبز پارک کوهسار و ناظر بر عملکرد پیمانکار در دادسرای جنایی تهران حضور یافتند.

پیمانکار فضای سبز اعلام کرد: طی نامه‌ای از شهرداری در تاریخ اول خرداد امسال در خصوص نبود دریچه داخل حوضچه پارک، دریچه‌ای در این رابطه ساخته شد و بعد از ظهر 3 خرداد دریچه نصب شد و طی ابلاغیه‌ای به ناظر پیمانکار پارک کوهسار اعلام شد که این دریچه نصب شده است.

وی در پاسخ به این سوال بازپرس جنایی که روز حادثه یعنی 4 خرداد دریچه‌ای وجود نداشته، گفت: در پارک دو نگهبان صبح‌ها و دو نگهبان شب‌ها نگهبانی می‌دهند اما در قسمت شمالی پارک حدود 200 تا 300 معتاد هستند که شب‌ها آنجا می‌خوابند و روزها پایه‌های چراغ، شیرآلات، تابلوها و درهای آلومینیوم را سرقت می‌کنند که بلافاصله با اطلاع از این ماجرا ما موارد سرقتی را مجددا نصب می‌کنیم و البته فکر نمی‌کردیم که دریچه دوباره به سرقت رفته است.

ناظر پیمانکار در رابطه با اینکه پیمانکار دریچه را نصب کرده است یا خیر گفت: نظارت بر 8 پارک ناحیه 4 منطقه 15 خیابان‌ها و بلوارهایش برعهده من است، معمولا همراه نماینده پیمانکار روزها به این پارک‌ها و نواحی سر زده و با دیدن نقص و یا سرقتی موضوع را به پیمانکار اطلاع می‌دهیم. در این خصوص نیز بلافاصله نامه زده شده و هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی به نماینده پیمانکار که همراه من بود اعلام کردیم که فورا این مشکل را برطرف کنند، 3 خرداد اعلام شد که این دریچه نصب شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که آب‌نما روشن بود و به خاطر آب‌نما کف روی آب جمع می‌شود داخل حوضچه معلوم نبود و من نتوانستم ببینم که دریچه نصب شده است یا خیر اما از آنجایی که همیشه به کارشان عمل کرده بودند می‌دانستم که دریچه را نصب کرده‌اند.

پیمانکار در پاسخ به این سوال که دریچه را چه کسی ساخته است، گفت: مسئولان تاسیسات شرکت خودشان دریچه را ساخته‌اند.

ناظر پیمانکار در پاسخ به این سوال که چرا دریچه‌های نصب شده قابل حمل هستند، گفت: از آنجایی که هر دو هفته یکبار باید داخل این دریچه‌ها تمیز شود از دریچه‌های قابل حمل استفاده می‌کنیم.

وی در این رابطه که آیا در فاصله زمانی بین 1 خرداد تا 3 خرداد که حوضچه بدون دریچه بوده آب‌نما روشن بوده است یا نه گفت: من دستور دادم که آب‌نما را خاموش کنند. البته دوم خرداد ماه موفق نشدم به پارک سر بزنم ولی روز سوم که به پارک سر زدم از آنجایی که دریچه گذاشته شده بود آب‌نما هم روشن بود.

پیمانکار ناحیه 4 در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات شهرداری و خودتان بچه‌های زیادی در حوض بازی می‌کنند چرا دریچه را تست نکرده‌اید و می‌توانستید به راحتی با یک چوب یا خاموش کردن آب‌نما متوجه شوید که دریچه وجود دارد یا خیر گفت: حدود 20 سال است در این کار هستم و هرگز تصورش را نمی‌کردم چنین اتفاقی رخ دهد.

در پایان این جلسه، بازپرس محسن مدیرروستا دستور بازداشت پیمانکار با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی را صادر و همچنین دستور تحقیقات در این رابطه که در روزهای اول تا سوم خرداد حوضچه بدون دریچه بوده آیا آب‌نما خاموش بوده است یا خیر نیز صادر شد.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین