|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
متهم ٢٢ فروردین امسال ستایش، دختر شش‌ساله افغان را به اتاقش در طبقه دوم خانه‌شان کشاند، مورد تعرض قرار داد، با چاقو به قتل رساند و جسدش را با اسید تخریب کرد.
پسری نوجوان که متهم است ستایش، دختر شش ساله افغان را پس از تعرض به قتل رسانده است، در دومین جلسه تحقیق در دادگاه کیفری استان تهران که غیرعلنی برگزار شد، منکر ارتکاب به تعرض شد. او در حالی این اتهام را رد کرده است که پیش از این در جلسات بازپرسی به آن اعتراف و جزییاتش را بیان کرده بود.

عسگر قاسمی آقباش، یکی از دو وکیل اولیای دم (خانواده ستایش) با تاکید بر غیرعلنی بودن جلسه صبح دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی خازنی، گفت: «قضات دادگاه در این جلسه، اتهام عمل منافی عفت (تعرض) را به متهم تفهیم کردند اما او با امتناع از پذیرش این جرم، منکر انجام آن شد. پس از او نیز وکیلش دفاعیات خود را در این زمینه بیان کرد.» قاسمی با اشاره به ادامه قرار بازداشت موقت برای متهم و انتقال دوباره او به کانون اصلاح و تربیت از تکمیل تحقیقات درباره اتهام عمل منافی عفت خبر داد و گفت: «من و آقای عزیزمحمدی به عنوان وکلای اولیای دم در جلسه دیروز دادگاه، مطالبی در جهت اثبات ادعای خود (وقوع تعرض) مطرح کردیم که قضات در آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.» براساس آنچه تاکنون از محتویات پرونده رسانه‌ای شده، در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، متهم ١٧ ساله به سه اتهام تعرض، قتل و جنایت بر میت با ریختن اسید متهم شده است.

برگزاری جلسه تحقیق از متهم در حالی است که پیش از این، پدر ستایش، خواسته خود را «قصاص» اعلام کرده و گفت: «می‌خواهم بدانم چرا متهم با دختر من آن کار را انجام داد. من ٢٥ سال است در ایران زندگی می‌کنم. خواهرهای متهم چند بار برای صحبت با ما آمدند اما من راه‌شان ندادم. بدتر از قصاص باید سر متهم بیاید.»

متهم ٢٢ فروردین امسال ستایش، دختر شش‌ساله افغان را به اتاقش در طبقه دوم خانه‌شان کشاند، مورد تعرض قرار داد، با چاقو به قتل رساند و جسدش را با اسید تخریب کرد.

او پیش از این در بازپرسی‌ها با اعتراف به تعرض، قتل و سوزاندن جسد با اسید گفته بود: «آن روز ستایش برای بازی با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتی خواهر و خواهرزاده‌ام رفتند، ستایش در خانه تنها ماند. من مشروب خورده بودم و مست بودم. سراغش رفتم و او را مورد آزار و اذیت قرار دادم. پس از آن با چاقو او را کشتم و جسدش را در یک جعبه موسیقی گذاشتم و رویش اسید پاشیدم تا از بین برود اما این اتفاق نیفتاد.» او پس از ناکامی در از بین بردن جسد، با بهانه خراب بودن کولر اتاق، یکی از دوستانش را به محل کشاند اما او با دیدن جسد، موضوع را برای پدرش تعریف کرد و سرانجام، یک روز پس از حادثه، پدر متهم با اطلاع از ماجرا، پسرش را به پلیس ورامین تحویل داد.

هنوز زمان تحقیق و رسیدگی به سایر جرایم متهم (قتل و جنایت بر میت) مشخص نشده است اما انتظار می‌رود به دلیل رسیدگی خارج از نوبت به پرونده، در آینده نزدیک، جلسه رسیدگی به این جرایم نیز در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شود.

منبع: اعتماد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین