|
|
امروز: دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
یک منبع نظامی در استان الانبار عراق روز یکشنبه گفت که نیروهای امنیتی در ادامه نبرد آزادسازی فلوجه، به پیشروی های خود درجنوب این شهر ادامه دادند و به سمت مناطق الشهداء و جبیل حرکت کردند.
  یک منبع نظامی در استان الانبار عراق روز یکشنبه گفت که نیروهای امنیتی در ادامه نبرد آزادسازی فلوجه، به پیشروی های خود درجنوب این شهر ادامه دادند و به سمت مناطق الشهداء و جبیل حرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، نیروهای مبارزه با تروریسم، پلیس و ارتش عراق پیشروی خود به سمت مناطق الشهداء و جبیل در جنوب فلوجه را شروع کردند و در آستانه پایان دادن به ضد حمله های تروریست های داعش در این دو منطقه هستند.

یک منبع در نیروهای امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت که جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش ده ها حمله هوایی به اهداف داعش در جنوب فلوجه انجام دادند که بر اثر آن ده ها نفر از تروریست ها کشته شدند و اهداف متعلق به آنها تخریب شد.

وی افزود: در عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی محور جنوبی فلوجه، هیچ شهروندی زخمی نشد.

عملیات آزادسازی فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش از 23 می (سوم خرداد ماه) آغاز شده است و بعد از گذشت کمتر از دو هفته از شروع این عملیات ، نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق در روزهای اخیر توانسته اند، وارد بخش هایی از مناطق مسکونی در حومه شهر فلوجه شوند.

مرکز اطلاع رسانی جنگ عراق نیز روز گذشته (شنبه) در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: نیروهای ضد تروریسم عراقی با حمله به شهر فلوجه، منطقه 'نعیمیه' واقع در جنوب این شهر را آزاد کردند.

پیش از این، نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق 26 می (ششم خردادماه) گذشته بخش 'کرمه' در جنوب شرقی فلوجه را آزاد کرده بودند؛ روزگذشته (شنبه ، 15 خردادماه) با آزاد سازی الصقلاویه عملا دو منطقه مهم و راهبردی در شهرستان فلوجه آزاد شده و بعد از این فقط آزادی شهر فلوجه باقی مانده است .

درهمین حال، سخنگوی امنیتی نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» روز گذشته (شنبه) اعلام کرد، عملیات آزادسازیفلوجه بدون توقف و هیچ گونه تاخیری ادامه دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین