|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
وی در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان ملی استاندارد ایران درباره کیفیت سایر قطعات خودرو وارداتی به کشور نظارتی ندارد، افزود: این سازمان و ملزم به تدوین استانداردهای جدید و اعلام اجباری شدن آنان از سوی شورایعالی استاندارد است و درحال حاضر نیز مشغول بررسی و بازنگری 52 استاندارد اجباری خودرو هستیم.
مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به غیر از ۵۲ استاندارد اجباری خودرو و قطعات در مورد کیفیت سایر قطعاتی که به کشور وارد می‌شود نظارتی ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران  ، افزایش واردات کالاهای مشابه تولید داخل و عدم نظارت بر واردات قطعات بی کیفیت صنعت خودرو باعث شده تا بسیاری از تولیدکنندگان قطعات خودرو از این موضوع گله مند بوده و خواستار کمک دولت برای جلوگیری از بروز این مشکل برای حمایت از تولید داخل باشند.

به گفته تولیدکنندگان، قاچاق بالای قطعات خودرو ضربه شدیدی را به واحدهای تولیدی وارد کرده و متأسفانه از مبادی مختلف کالا به صورت ته لنجی از مرزها وارد کشور می‌شود و بسیاری از کارخانه ها به همین دلیل بخشی از ظرفیت تولید خود را تعطیل کردند و هر روز بر مشکلات آنها افزوده می‌شود، این در حالی است که گمرک و سازمان ملی استاندارد در این زمینه اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

 مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران افزود : براساس قانون 56 استاندارد اجباری برای خودرو و قطعات آن تعریف شده است، از این میان 52 استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد ایران و سه مورد توسط محیط زیست و یک مورد نیز به صورت مشترک با دستگاه‌های مربوطه و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به غیر از 52 استاندارد اجباری در مورد کیفیت سایر قطعات خودرو که به کشور وارد می‌شود نظارتی نخواهد داشت، گفت: در استان تهران نیز ما براساس گواهی بازرسی صادره از مبدأ و یا مقصد آزمون تست انطباق قطعات را مطابق با استانداردهای ملی انجام می‌دهیم تا قطعه بی کیفیتی در چارچوب این استانداردها وارد کشور نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان ملی استاندارد ایران درباره کیفیت سایر قطعات خودرو وارداتی به کشور نظارتی ندارد، افزود: این سازمان و ملزم به تدوین استانداردهای جدید و اعلام اجباری شدن آنان از سوی شورایعالی استاندارد است و درحال حاضر نیز مشغول بررسی و بازنگری 52 استاندارد اجباری خودرو هستیم.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین