|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که کره شمالی با شدیدترین کمبود مواد غذایی روبروست و این موضوع می تواند این کشور را دچار مشکلات عدیده کند.
 سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که کره شمالی با شدیدترین کمبود مواد غذایی روبروست و این موضوع می تواند این کشور را دچار مشکلات عدیده کند.

این سازمان خاطرنشان کرده که میزان کمبود مواد غذایی در کره شمالی امسال به 700 هزار تن خواهد رسید که این موضوع بسیار نگران کننده است.

فائو در گزارش خود تصریح کرد که مسئله کمبود غذایی می تواند بر مردم این کشور از جمله کودکان و زنان در زمینه سوء تغذیه آثار منفی فراوانی داشته باشد.

بررسی های این سازمان حاکی از آن است که کره شمالی در زمره 37 کشور جهان به حساب می آید که با مشکل تامین مواد غذایی برای مردم خود روبرو هستند.

در جهان نزدیک به 2 میلیارد نفر دچار سوء تغذیه هستند و آمارها نشان می دهد در حالی که همه ساله در کره جنوبی هزاران تن مواد غذایی دور ریخته می شود در کره شمالی مردم از فرط گرسنگی در بدترین شرایط بسر می برند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که بر اساس اعلام فائو، کره شمالی فقط 23 هزار تن از کمک های دریافت شده خیریه را نگهداری کرده است که مقدار بسیار ناچیزی است و مشکلی را حل نخواهد کرد.

فائو افزوده است که در سال گذشته میلادی (2015)، کره شمالی در نیمه اول سال به دلیل خشکسالی و سپس به دلیل جاری شدن سیل، فصل بد زراعی را پشت سرگذاشت.

از جمله کشورهای دیگری که فائو نام آنها را در گزارش خود در زمینه کمبود مواد غذایی درج کرده و خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به آن اشاره کرده است می توان به عراق، سوریه، یمن، ‌میانمار، نپال و افغانستان اشاره کرد.

به رغم همه این مسائل و گزارش فائو، نزدیک به 20 کشور جهان جزئیات برنامه تحریمی خود علیه کره شمالی در سال جاری میلادی را ارائه کرده اند و کره جنوبی و آمریکا نیز در تازه ترین تصمیمات خود قصد دارند، بار دیگر تحریم های شدیدتری علیه این کشور اتخاذ کنند.

کره شمالی پس از انجام چهارمین آزمایش هسته ای خود در اوایل سال جاری میلادی، از سوی شورای امنیت به شدت تحریم شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین