کد خبر: ۱۰۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
به این نکته هم باید اشاره کرد که با توجه به بازی مستقیم استرالیا و چین مسیر صعود تیم ملی والیبال ایران به عنوان تیم چهارم جدول هم هموار به نظر می‌رسد.
 تیم ملی والیبال ایران تنها یک گام کوچک تا کسب سهمیه المپیک فاصله دارد.

تیم ملی والیبال ایران صبح روز گذشته موفق شد در پنجمین روز از رقابت های والیبال انتخابی المپیک ریو 2016، در یک دیدار حساس و نفس گیر تیم ملی چین را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد. ملی‌پوشان کشورمان در پایان روز پنجم این مسابقات با 4 پیروزی در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

اما موضوعی که بیش از هر چیز ذهن علاقه‌مندان به والیبال را معطوف کرده این است که تیم ملی والیبال کشورمان در چه صورتی جواز حضور در مسابقات المپیک را از آن خود خواهد کرد.

بر اساس جدول رده بندی مسابقات تا پایان روز پنجم، تیم ملی ایران با 4 برد و 10 امتیاز پایین‌تر از لهستان 5 برده و فرانسه 4 برده و 13 امتیازی در رده سوم قرار دارد. پشت سر ایران نیز تیم چین قرار دارد که با 2 برد و 8 امتیاز بالاتر از تیم های کانادا و استرالیایی قرار دارد که همین تعداد برد را کسب کرده اند.

 با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که شاگردان رائول لوزانو تنها با کسب یک برد در 2 بازی آینده خود مقابل تیم‌های لهستان و ونزوئلا صعود خود را به بازی های المپیک ریو قطعی می‌کنند.

هرچند باید این را هم در نظر داشت که در صورت عدم کسب پیروزی در این دو دیدار باقی مانده هم  ملی پوشان والیبال کشورمان به طور کلی شانس حضور در المپیک را از دست نمی‌دهند ولی کار به اما و اگر خواهد کشید.

در این صورت باید منتظر ماند و نتایج بدست آمده در سایر مسابقات را رصد کرد. اگر و چینی‌ها هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند تعداد بردهایشان با ایران یکسان می‌شود و بدون شک از نظر امتیازی هم از ایران پیشی خواهند گرفت و این یعنی ایران باید امیدوار باشد که در رده چهارم قرار گرفته  به عنوان تیم چهارم راهی المپیک شود.

با توجه به قانون مسابقات، در صورتی که یک تیم آسیایی در بین 3 تیم برتر جدول قرار داشته باشد، تیم چهارم بدون توجه به آسیایی یا غیر آسیایی بودنش جواز حضور در المپیک 2016 را به دست خواهد آورد.

به این نکته هم باید اشاره کرد که با توجه به بازی مستقیم استرالیا و چین مسیر صعود تیم ملی والیبال ایران به عنوان تیم چهارم جدول هم هموار به نظر می‌رسد.

تیم ملی والیبال کشورمان در 5 دیدار قبلی خود نمایش خوبی ارائه داد و موفق به کسب نتایج خوبی شد و حالا در صورت تداوم این روند خوب در ادامه مسیر مسابقات قطعا موفق خواهد شد رویای 52 ساله المپیکی شدن والیبال را تحقق ببخشید. موفقیتی که بلندقامتان ایران شایسته رسیدن به آن هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین