|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
وی ساده زیستی را از دیگر ویژگی‌های خط امام برشمرد و افزود: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت امام کاخ‌ها را به موزه تبدیل کرد و گفت نباید کاخ‌نشین شویم. امروز نیز مسئولین باید ساده‌زیستی را سرلوحه کارخود قرار دهند و از کاخ نشینی پرهیز کنند.
 معاون پارلمانی در دولت دهم گفت: انحراف از خط و مسیر امام خمینی(ره)، سیلی محکمی به ملت ایران می‌زند.

محمدرضا میرتاج الدینی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در همدان اظهار کرد: تا هرزمانی‌که ما در راه امام باشیم و در مسیر امام(ره) حرکت کنیم موفق هستیم اما زمانی‌که از این راه منحرف شویم بی‌گمان شکست خواهیم خورد. بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز راهی را برگزید که از پیش به آن ایمان داشت و از آن مهمتر به هدف و مردمانش ایمان داشت.

وی هم‌چنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری شایسته‌ترین جانشین امام خمینی(ره) و بهترین شخص برای حفظ و پاسداری از خط امام و مفسر و مبین امام(ره) هستند. هیچ‌کس مانند ایشان امام را نشناخت و خط امام را حفظ نکرده است؛ چراکه در تمام سخنرانی‌ها و اعمال و تصمیمات خود به امام اشاره کرده و از اندیشه‌های امام(ره) بهره گرفته است.

وی با بیان این‌که «دشمنان تلاش می‌کنند تا مسلمانان را از خط و مسیر امام خارج کنند»، اظهار کرد: باید هوشیار و آگاه باشیم و با بصیرت شاخصه‌های خط امام را مد نظر قرار دهیم. پیروی از خط امام رمز موفقیت و پیروزی ملت است و عمل به آن وظیفه همه به ویژه مسئولین کشور است. انقلاب اسلامی تنها سرمایه این ملت است که برای حفظ آن هزینه‌های سنگینی داده‌ایم.

این فعال سیاسی افزود: امام (ره)، نظام و انقلاب را بر اساس مولفه‌های اسلام برپا کرد و تمام اقدامات و اعمال را بر پایه آن انجام داده است. مردم سالاری و حضور مردم در اداره جامعه یک نقش تشریفاتی نیست، بلکه نقشی اصلی است تاجایی که همه انتخابات با حضور مردم انجام می‌شود. این حضور مردان و زنان بوده که انقلاب را به پیروزی رسانده است. مسئولین باید به رای و حضور مردم در همه جا احترام بگذارند و در همه حال آن‌ها را دوست داشته باشند.

وی اظهار کرد: حمایت از مستضعفان و محرومان جامعه از ویژگی‌های خط امام بود و مردم را ولی نعمتان مسئولین می‌دانست. رضایت عموم مردم در تصمیم‌گیری مسئولین یک امر بسیار مهم است؛ چراکه تصمیم‌گیری مطلوب زمانی شکل می‌گیرد که عموم مردم از آن راضی باشند.

وی ساده زیستی را از دیگر ویژگی‌های خط امام برشمرد و افزود: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت امام کاخ‌ها را به موزه تبدیل کرد و گفت نباید کاخ‌نشین شویم. امروز نیز مسئولین باید ساده‌زیستی را سرلوحه کارخود قرار دهند و از کاخ نشینی پرهیز کنند.

میرتاج‌الدینی در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: هرگز نباید تسلیم ابرقدرت‌ها شویم، باید استقلال اقتصادی خود را حفظ کنیم. اقتصاد مقاومتی یعنی بر اساس توانمندی‌های داخلی خود نگاهی به بیرون هم داشته باشیم، به عبارت دیگر به معنای اقتصادی درون زا و برون‌نگر است.

وی استکبارستیزی و عدم سازش با مستکبران را از دیگر ویژگی‌های خط امام دانست و گفت: دفاع از محرومین جهان کار امام بوده و امروز نیز هرجا که مظلوم و مبارزه‌ای هست انقلاب اسلامی نیز به آن صادر شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین