|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
سردار محمد رضا نقدی در نشست هم اندیشی سران طوایف، معتمدین، ریش سفیدان و بسیجیان سیستان و بلوچستان، عشایر را رکن رکین انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: تاریخ پر از حماسه غیور مردان کشور است و محتوی غنی این حماسه‌ها به انقلاب اسلامی غنا می‌بخشد.
 رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز عشایر پیشانی دفاع از ملت در مقابل جنگ اقتصادی هستند؛ اگر مفهوم کامل اقتصاد مقاومتی را کسی بخواهد ببیند می‌بایست عینیت عملی و میدانی آن را در قشر عشایر جستجو کند.

سردار محمد رضا نقدی در نشست هم اندیشی سران طوایف، معتمدین، ریش سفیدان و بسیجیان سیستان و بلوچستان، عشایر را رکن رکین انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: تاریخ پر از حماسه غیور مردان کشور است و محتوی غنی این حماسه‌ها به انقلاب اسلامی غنا می‌بخشد.

وی افزود: عشایر غیور سیستان و بلوچستان اولین خونخواهان اباعبدالله هستند و قبل از آن‌که مردم عراق و حجاز و حتی شهرهای نزدیک ایران به صحرای کربلا؛ این حقیقت نورانی را درک کنند این عشایر غیرتمند منطقه سیستان بودند که اولین قیام عظیم خونخواهی ابا عبدالله را به پا کردند و این عمق اعتقادات غنای فرهنگی و فکری و روح عدالتخواهی مردم این منطقه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: قیام مردم سیستان و بلوچستان در 19 بهمن 1330، حماسه‌های بزرگ مردم شهرستان فنوج و نیکشهر، و همچنین حماسه‌های بزرگ عشایر منطقه میانی در مقابل متجاوزان انگلیس و شهدایی که در این راه تقدیم کردند همراهی و همدلی عشایر غیرتمند با امام راحل(ره)، و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را نشان می‌دهد و این‌که همیشه در خط مقدم حضور داشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز عشایر پیشانی دفاع ملت در مقابل جنگ اقتصادی هستند؛ اگر مفهوم کامل اقتصاد مقاومتی را کسی بخواهد ببیند می‌بایست عینیت عملی و میدانی آن را در قشر عشایر جستجو کند.

وی ادامه داد: عشایر از تمامی طبیعت بهره می‌گیرند و در دورترین نقاط و با سخترین شرایط و سختی‌ها تولید را برپا نگه داشتند و بخش عظیمی از مواد غذایی که مردم ما از آن بهرمند هستند به دست عشایر تولید می‌شود؛ ما باید قدرشناس این نعمت باشیم و این الگو را به همه جامعه تعمیم دهیم.

وی ریشه همه این حماسه‌ها، پیروزی‌ها و ارزش‌های بزرگی که قشر عشایر در طول تاریخ تاکنون خلق کردند را مرهون ایمان به خدا و اخلاص دانست و افزود: آن‌چه به عشایر قدرت می‌دهد که از دشمنان تا بن دندان مسلح نترسد اتکا به قدرت لایزال الهی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: جنایت‌هایی که دشمن قدار با عملیات‌های انتحاری انجام می‌دهد و جوانانی نظیر شهید کیخا، آسوده و بزی در مقابل آن قد علم می‌کنند بواسطه ایمان به خداست؛ شهادت‌طلبی یکی از درس‌هایی است که امام(ره) در میان مردم زنده کرد و عظمت‌های اینچنینی امروز خلق شد.

وی دومین منشا قدرت را وحدت دانست و تصریح کرد: خداوند انسان‌ها را برای شناخت بهتر تنوع داد و این تنوع هیچ دلیلی بر فضیلت فردی به دیگری نیست؛ آن چیزی که فرق میان انسان‌هاست میزان تقوا، علم، جهاد و تلاش آن‌هاست. پیروزی‌های درخشان ملت ایران که کمر استکبار را شکسته است به برکت ایمان به خدا ، وحدت و انسجام ملت ایران است و دشمن امروز این دو را هدف قرار داده است.

وی افزود: جوان بلوچ و سیستانی که پاک است یک خطر بزرگ برای استکبار محسوب می‌شود و باید او را از طریق مشروبات الکی یا مواد مخدر به زانو درآورد؛ دشمن به دنبال گرفتن روح غیرت و جوانمردی است؛ چراکه فرد با ایمان از ابرقدرت نمی‌ترسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین