|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
دیدار محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه در محل اتاق ارومیه برگزار شد.
 در دیدار دیدار محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه در محل اتاق ارومیه بر لزوم افزایش نقش استان آذربایجان غربی در راهبردی توسعه در صنعت غذای کشور تاکید شد.

 دیدار محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه در محل اتاق ارومیه برگزار شد.

در این دیدار مهمترین مسائل،مشکلات توسعه ای ، زیرساختی و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی و نیز انتظارات فعالین اقتصادی در حوزه های مختلف صنعت،معدن،تجارت و کشاورزی توسط اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه مطرح شد.

در ابتدای این جلسه بعد از خیر مقدم حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه ، علی دیلمقانیان نایب رئیس اول اتاق ارومیه به تشریح چالش ها و مشکلات پیش روی فعالین اقتصادی توسط استان پرداخت.

در ادامه این جلسه علی دیلمقانیان،نایب رئیس اتاق ارومیه ضمن تشریح تحولات منطقه ای ایران گفت:با توجه به هم مرز بودن این استان با سه کشور،کشور ترکیه در شرق و جنوب شرق با مشکلات متعدد امنیتی مواجه بوده و جمهوری آذربایجان نخجوان نیز با آرامش نسبی برقرار است.
وی بیان داشت : مطمئنا در چنین فضایی سایه سنگین امنیتی خواهد بود که متاسفانه تا به امروز این تهدید به فرصت تبدیل نشده است.

نایب رئیس اتاق ارومیه گفت : استان آذربایجان غربی در حوزه صنعت دارای مشکلات فراوانی می باشد که در این راستا از ۲۸۶۰ هزار واحد دارای پروانه استان ۱۴۰۰ واحد تعطیل می باشد.

صمد پورسلطانی،نایب رئیس دوم اتاق ارومیه هم در این دیدار در مورد عدم اجرای مناسب ماده ۱۲ قانون امور گمرکی در گمرکات استان،وجود ۲۴ دستگاه حاکمیتی متعدد در مرز بازرگان و اعمال دستورالعمل های مختلف مورد نظر و ضرورت حمایت های صادراتی از بخش خصوصی و عدم حضور بخش خصوصی در تصمیم گیریهای کلان اقتصادی کشور به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداخت.

در این نشست شش تن از اعضای هییت نمایندگان اتاق ارومیه بغضشان ترکید و به نمایندگی از بخش خصوصی به بیان مشکلات استان و چالش های پیش روی تولید ، صنعت و خدمات و بخش کشاورزی پرداختند و خواستار توجه بیشتر دولت به این حوزه شدند.

فاطمه قنبرپور رئیس کمیسیون بازرگانی و حمل و نقل در خصوص جوایز صادراتی سیب درختی،لزوم مدیریت واحد در گمرکات استان و وجود مشکلات مدیریتی در مرزها، احمد دلیری عضو هیات نمایندگان در زمینه ارزش افزوده پائین سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی نسبت به سایر مناطق کشور و ضرورت تفویض اختیار به استاندار در زمینه جذب سرمایه گذاری و اعطای مشوق ها و حمایت های مورد نظر در راستای توسعه اقتصادی صحبت کرد.

بهنام تاج الدینی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه هم در زمینه ضرورت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به منظور حمایت از بخش کشاورزی و نیز عدم وجود پوشش مناسب بیمه ای محصولات کشاورزی در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه و تاکید بر احداث واحدهای سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی در جهت ارتقاء کیفی محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گفت.

امیر مسعود فاتحی رئیس کمیسیون صنعت اتاق ارومیه نیز در خصوص وضعیت نامطلوب بخش صنعت استان و درخواست بخشش جرایم بانکی بدون قید و شرط،لزوم در نظر گرفتن تنفس دو ساله و نیز تقسیط معوقات بانکی برای واحدهای تولیدی چند نکته گفت.

حسین پاشایی عضو هیات نمایندگان اتاق ارومیه بر پتانسیل ها و توانمندیهای استان آذربایجان غربی و بر لزوم توجه به توسعه زیرساختهای ریلی،جاده ای و گمرکی استان و سایر توسعه حوزه های اقتصادی تاکید کرد.

همچنین محمدرضا رستمی عضو هیات رئیسه اتاق ارومیه در خصوص ضرورت حل مسائل و مشکلات در حوزه استانی و اعطای اختیارات بیشتر به استان در سطوح سیاستگذاری و مدیریتی به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداخت.

دکتر محمد نهاوندیان، رئیس دفتر ریاست جمهوری در این دیدار با تاکید بر احساس همدلی و همراهی در راستای پیشبرد اهداف مشترک دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در مقطع کنونی با توجه به تحولات اخیر در حوزه روابط خارجی ایران و شاهد یک فرصت تاریخی در حوزه تحولات داخلی و خارجی کشور باشیم و باید با توجه به اینکه باید از فرصت پیش آمده به منظور نهادینه شدن آن در راستای نیل به اهداف توسعه اقتصادی و بهبود تجارت خارجی استفاده نمائیم افزود : وظیفه دیگر ما باید ارتقاء کیفیت حضور و فعالیت در اقتصاد کشور در جهت نیل به اهداف توسعه ای می باشد که لازم است تلاشها و فداکاریهایی در این زمینه انجام پذیرد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه با توجه به فرصت پیش آمده در عرصه مناسبات بین المللی،هر یک از اعضاء هیات نمایندگان بعنوان نماینده بخش خصوصی ایران نقش موثری در حوزه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه ای می باشند، بر نحوه رایزنی و مذاکرات مربوطه،نحوه تحلیل پروژه ها و همچنین رویکردهای فعالان اقتصادی در بسط مراودات تجاری تاکید نموده و آن را در نوع تلقی طرف های خارجی تاثیرگذار قلمداد نمود وی اظهار داشت : هدفمندی و آینده نگری دو پیامی است که از داخل کشور انعکاس می یابد در نحوه و کیفیت روابط ایران با سایر کشورها در حوزه اقتصادی و تجاری و حتی سیاسی تاثیرگزار بوده و در این راستا انسجام بین دولت و بخش خصوصی ، مهمتر از آن بخش خصوصی با خودش نیز حائز اهمیت می باشد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد ایران زمان افزایش نرخ مالیاتی نمی باشد،خاطر نشان کرد پایه مالیاتی بایستی در جهت ایجاد زیرساختها و روند توسعه ای و رونق اقتصادی مد نظر قرار گیرد و از سوی دیگر اخذ مالیات نیز بایستی به صورت عادلانه در کشورانجام پذیرد.

دکتر نهاوندیان همچنین با اشاره به اینکه بایستی با نگاه علمی همراه با عدم ایجاد تورم در حوزه سیاستگذاری اقتصادی کشور حرکت نمائیم افزود:برای سال ۱۳۹۵ با توجه به سیاست های اقتصادی مورد نظر و نیز تحولات سیاست خارجی کشور افق بسیار روشن و مثبتی را پیش رو داریم.

رئیس دفتر ریاست جمهوری در پایان سخنان خود ضمن اشاره به موقعیت استراتژیکی ویژه استان آذربایجان غربی و تاکید بر نقش این استان در توسعه روابط تجاری با ترکیه و عراق گفت : در حوزه توسعه روابط خارجی بویژه با این کشورها بایستی قدم های موثرتری توسط اتاق ارومیه برداشته شود و با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی بعنوان رکن صنعت غذای کشور است باید نقش این استان در راهبردی توسعه در این حوزه افزایش یابد.

در پایان این مراسم به پاس زحمات چندین ساله دکتر نهاوندیان که در کسوت رئیس اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند،نشان طلای اتاق ارومیه توسط حسن انتظار،پیش کسوت صنعت و رییس اتاق بازرگانی ارومیه به دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به ایشان تقدیم گردید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین