|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
دکتر غندالی در این همایش با اشاره به اهمیت و جایگاه حفظ پیشینه های ارزشمند تاریخ آموزش و پرورش کشور گفت: دانش آموزان ونسل های آینده با مطالعه و تحقیق بر روی اسناد موجود در موزه آگیرا افق های علمی کشور به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را گسترش دهند.

نخستین جشنواره علمی و پژوهشی آگیرا، تجلیل از برترین‌های معلمان پژوهنده، اساتید راهنما، مخترعان، ادارات و چهره‌ها ماندگار ظهر روز چهارشنبه ١٢ خرداد ١٣٩٥ در پژوهشکده تعلیم و تربیت کرمان برگزار و از مدیرعامل موسسه تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، این جشنواره با حضور مدیران آموزش و پرورش استان و جمعی از فرهنگیان و پیشکسوتان استان کرمان با هدف تجلیل از پژوهشگران و چهره های ماندگار کرمان برگزار شد.

دکتر غندالی در این همایش با اشاره به اهمیت و جایگاه حفظ پیشینه های ارزشمند تاریخ آموزش و پرورش کشور گفت: دانش آموزان ونسل های آینده با مطالعه و تحقیق بر روی اسناد موجود در موزه آگیرا افق های علمی کشور به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را گسترش دهند.

«محمد تقی زاده» معاون مالی، اداری و سرمایه گذاری موسسه و مدیرکل اسبق و همچنین «ابراهیم جهانگیری» مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان  کرمان در این همایش حضور داشتند.

دکتر غندالی لوح تندیس جشنواره آگیرا را دریافت کرد.

موزه آگیرا، پشتوانه ای عظیم برای حوزه تعلیم و تربیت کرمان

موزه آگیرا، پشتوانه عظیم تحقیق و پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت استان کرمان است. این موزه در ٢٦ مهر سال ١٣٨٤ با هدف حفظ و نگهداری اسناد، معرفی مفاخر آموزش و پرورش، نمایش سیر تکاملی روند تعلیم و تربیت در استان و استفاده دانش آموزان، فرهنگیان و پژوهشگران در تحقیقات تاسیس شد.

١٢ هزار سند تاریخی آموزش و پرورش کشور و استان از قبیل کتاب های درسی، ابلاغ فرهنگیان، گواهینامه های پایان دوره تحصیلی و... در این موزه موجود است.

موزه آگیرا بخشی از فرهنگ مردم کرمان و بی نظیرترین فعالیت فرهنگی و تاریخی آموزش و پرورش کشور است که در هیچ استانی از کشور مشابهی با این کیفیت وجود ندارد. برخی از اسناد موجود در موزه آگیرا قدمت صد ساله دارند.

کتاب های درسی از زمان دارالفنون تاکنون در این موزه جمع آوری شده و کاملا در کشور بی نظیر است و در این زمینه کمک بزرگی به سازمان اسناد ملی کشور شده است.

توجه و به نمایش گذاشتن سابقه فرهنگی و تاریخی آموزش و پرورش از اولویت های موزه آگیرا بوده و کتاب تاریخ اقبال ناصری که توسط یک کرمانی تألیف و در مدرسه دارالفنون تدریس می شده از قدیمی ترین کتاب های موجود در این موزه است.

همچنین اسناد مربوط به مدارس ملی، دولتی ، انگلیسی و زرتشتیان کرمان نیز در این موزه وجود دارند.

موزه آگیرا در یکی از قدیمی ترین مدارس کرمان که قدمت آن به اواخر حکومت قاجار می رسد راه اندازی شده و ثبت میراث فرهنگی است. این موزه شامل بخش های گنجینه آگیرا، نمایشگاه های دائمی اختراعات و نوآوری های آگیرا، وبگاه و ماکت آموزشی جغرافیای استان کرمان است.

موزه آگیرا درمرکز پژوهش های علمی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان واقع در خیابان شهید سپهبد قرنی کوچه شماره ٦ واقع شده و بازدید از این موزه همه روزه از ساعت ٧.٣٠ تا ١٤.٣٠ برای عموم آزاد است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین