کد خبر: ۱۰۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل ژاپن در چهارمین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک، یک گام دیگر به کسب بلیت ریو نزدیک شد.
 تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل ژاپن در چهارمین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک، یک گام دیگر به کسب بلیت ریو نزدیک شد.

ملی پوشان ایران از ساعت 14:45 امروز (چهارشنبه) در چهارمین مسابقه خود به مصاف ژاپن رفتند و با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسیدند.

ایران ست های اول، سوم و چهارم این مسابقه را به ترتیب با امتیازات 25 بر 20، 25 بر 22 و 27 بر 25 به سود خود رقم زد و فقط در ست دوم با نتیجه 25 بر 19 شکست خورد.

رائول لوزانو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اصلی سعید معروف، شهرام محمودی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف روانه میدان کرد.

با این پیروزی ایران با 3 برد و 8 امتیاز به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد.

ژاپنی ها سابقه هشت دوره حضور در بازی های المپیک را در کارنامه خود دارند که سال حضور و عنوان کسب شده از سوی این کشور در والیبال المپیک عبارت است از: 1964 مقام سوم، 1968 مقام دوم، 1972 مقام اول، 1976 مقام چهارم، 1984 رده هشتم، 1988 رده دهم، 1992 رده ششم و 2008 رده یازدهم.

ایران و ژاپن صرف نظر از مسابقات آسیا، تا قبل از این دیدار در دیدارهای جهانی و زیرمجموعه فدراسیون بین المللی والیبال یازده بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که سهم ایران هشت پیروزی و سهم ژاپن هم سه برد بوده است. برد امروز ملی پوشان نهمین پیروزی آنان در رقابت های فرا قاره ای محسوب می شود.

** ست اول (ایران 25 – ژاپن 20)
در آغاز این ست بازیکنان ایران تیم برتر میدان بودند. دریافت های شاگردان لوزانو به خوبی در اختیار پاسور قرار می گرفت و سعید معروف هم با استفاده از پاس های سرعتی، دفاع حریف را دچار مشکل کرده بود. عملکرد دفاع روی تور ایران نیز در این ست بسیار خوب بود. اگرچه ژاپنی ها در امتیاز 12 کار را به تساوی کشاندند اما سرویس های خوب قائمی و البته درخشش معروف یک بار دیگر ایران را پیش انداخت. ماساشی نامبو سرمربی ژاپن در امتیاز 15 بر 13 به سود ایران درخواست وقت استراحت کرد تا روند بازی را عوض کند اما وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان، سید محمد موسوی در خط سرویس قرار گرفت و با یک سرویس عالی، دریافت حریف را دچار مشکل کرد تا یک امتیاز دیگر به ایران برسد. سرمربی ژاپن هم مجبور شد دومین وقت استراحت خود را درخواست کند تا این بار سرویس موسوی را با تاخیر مواجه کند. در امتیاز 23 بر 19، رائول لوزانو با انجام دو تعویضه، مهدی مهدوی و مجتبی میرزاجانپور را به جای محمودی و معروف روانه میدان کرد. در نهایت این ست با پیروزی 25 بر 20 ایران به پایان رسید.

** ست دوم (ایران 19 – ژاپن 25)
در این ست ژاپنی ها با عملکرد خوب در دفاع روی تور، کم اشتباه بودن در اسپک و درخشش در توپ گیری از ایران پیش افتادند. در حالی که بازی 12 بر 8 به سود ژاپن بود لوزانو درخواست وقت استراحت کرد اما برنامه های تاکتیکی او نتوانست روند بازی را عوض کند و فاصله امتیازی در همین حد باقی ماند تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 11 به سود ژاپن اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان بازهم این ژاپنی ها بودند که با اسپک های درخشان خود امتیازات را یکی پس از دیگری مال خود می کردند. لوزانو در امتیاز 19 بر 13 دومین وقت استراحت فنی خود را درخواست کرد. پس از این وقت استراحت، دو تعویض مهدوی و میرزاجانپور به جای محمودی و معروف یک بار دیگر اجرا شد. پس از این دو تعویض دو امتیاز به ایران رسید اما سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد و سپس یک سرویس اشتباه از فرهاد قائمی و یک امتیاز سرویس از شیمیزو کونیهیرو بازهم فاصله را زیاد کرد. در نهایت این ست با پیروزی 25 بر 19 ژاپن تمام شد.

** ست سوم (ایران 25 – ژاپن 22)
ژاپنی ها ست سوم را هم خیلی خوب شروع کردند و پیش افتادند اما یک توپ گیری فوق العاده از سعید معروف و دو دفاع روی تور از عبادی پور و غلامی، ایران را 13 بر 10 پیش انداخت. پس از این نتیجه بود که شاگردان لوزانو بهتر کار کردند و حتی وقت استراحت سرمربی ژاپن هم نتوانست مانع امتیاز گیری ایران شود. یک امتیاز سرویس از عبادی پور نتیجه را 15 بر 11 کرد. با اسپک شهرام محمودی وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران اعلام شد.در امتیاز 18 بر 13 دو تعویض تکراری ایران یک بار دیگر انجام شد. مهدوی در بدو ورود یک امتیاز سرویس به دست آورد و حریف را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد اما این کار هم مانع حفظ فاصله دو تیم نشد. معروف و محمودی در امتیاز 22 بر 18 به سود ایران به جای خود بازگشتند اما ورود این دو بازیکن برای ایران خوش یمن نبود و دو امتیاز به حریف رسید تا این بار لوزانو درخواست وقت استراحت کند. یک اشتباه سرویس از ژاپنی ها ایران را به امتیاز 23 رساند و در این امتیاز آرمین تشکری به جای عبادی پور وارد میدان شد تا در خط سرویس قرار بگیرد اما این تغییر نتوانست امتیازی برای ایران داشته باشد و عبادی پور هم به جای خود برگشت. سعید معروف که بر خلاف ست اول، در ست های دوم و سوم عملکرد خوبی نداشت با یک پاس اشتباه، ژاپن را به امتیاز 22 رساند اما دفاع عالی موسوی باعث شد ایران 25 بر 22 پیروز شود.

** ست چهارم (ایران 27 – ژاپن 25)
اگرچه ژاپن در این ست خیلی زود پیش افتاد اما وقت استراحتی که لوزانو در امتیاز 6 بر 3 به سود حریف درخواست کرد، شرایط بازی را تغییر داد و وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان نیز یک دفاع روی تور از موسوی امتیاز دیگری برای ایران به ارمغان آورد تا سرمربی ژاپن وقت استراحت درخواست کند. دفاع روی تور ایران در این ست عملکرد خیلی خوبی داشت. در امتیاز 12 بر 11 به سود ایران حمزه زرینی به جای قائمی وارد میدان شد تا ایران از نظر هجومی تقویت شود اما در مدت حضورش در میدان اگرچه در دریافت و توپ گیری خوب کار کرد اما در حمله عملکرد خوبی نداشت. در تساوی دو تیم در امتیاز 15، میرزاجانپور و مهدوی بازهم به جای معروف و محمودی وارد میدان شدند. در امتیاز 18 بر 16 به سود ژاپن، معروف و محمودی به جای خود برگشتند. ژاپنی ها با درخشش در توپ گیری و کم اشتباه بودن در حمله بازهم فاصله را بیشتر کردند و لوزانو برای متوقف کردند روند امتیازگیری حریف، در امتیاز 20 بر 17 به سود ژاپن درخواست وقت استراحت کرد. پس از ورود دو تیم به میدان ایران دو امتیاز گرفت و اختلاف به حداقل رسید. کار به صورت پایاپای پیش رفت. در امتیاز مساوی 24 زرینی بیرون رفت و قائمی در خط سرویس قرار گرفت. سرویس عالی قائمی و دفاع موسوی امتیاز بعدی را به ایران داد اما سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد تا تیمش را از شکست دور کند. در نهایت هم سرویس دیدنی موسوی و اسپک محمودی ایران را به پیروزی 27 بر 25 در این ست رساند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین