|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل و یکم نداجا متشکل از ناو پشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی برای انجام ماموریت از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اعزام شد.
ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل و یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی با حضور فرمانده نداجا در بندرعباس به خلیج عدن اعزام شد.

 ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل و یکم نداجا متشکل از ناو پشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی برای انجام ماموریت از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اعزام شد.

در این مراسم که با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس برگزار شد، دستورات لازم جهت اجرای ماموریت های محوله به این ناوگروه یادآوری شد.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ایجاد امنیت برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ماموریت دارد تا با حفظ اقتدار ایران اسلامی با پروژه ایران هراسی و تبلیغات سوء دشمنان مقابله کند.

ناوگروه چهلم متشکل از ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی تنب که به منظور صیانت از کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد به خصوص در محدوده خلیج عدن به آن منطقه اعزام شده بود در بندر عباس پهلو گرفت.

امیر دریادار سیاری طی سخنانی در این مراسم گفت: نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت ایران در آبهای آزاد است که عبور و مرور کشتی‌های تجاری کشورمان را که بخشی از منافع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، مورد صیانت قرار می‌دهد.

وی افزود: ناوگروه‌های مختلف دریایی کشور با پیام اقتدار و صلح به ماموریت‌ اعزام می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: با حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد توانستیم با اقتدار از برقراری خطوط مواصلاتی تجاری کشور صیانت کنیم و این ماموریت را با اقتدار و قدرت ادامه خواهیم داد.

همچنین فرمانده ناوگروه چهلم جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار داشت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران تنب 15 فروردین ، عازم ماموریت گشت اطلاعاتی عملیاتی شد و پس از 55 روز دریانوردی و طی شش هزار و 870 مایل دریایی به میهن بازگشت.

ناخدا یکم رامین تقی پور ادامه داد: این ناوگروه اهدافی از قبیل اجرای دستورها و فرمان های مقام معظم رهبری ، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست، به اهتزاز در آوردن پرچم ملی مذهبی جمهوری اسلامی ایران در پهنه آب های بین المللی ، خنثی کردن پروژه ایران هراسی ، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ، مقابله با پدیده دزدان دریایی و ارزیابی توان ماندن در دریا بدون نیاز به هرگونه پشتیبانی از ساحل را پی گیری کرد.

وی اشاره کرد: شناسایی 36 مورد یگان شناور و پروازی نظامی ، رهگیری 762 فروند واحدهای نظامی و غیر نظامی عبوری در خلیج عدن، مانیتورینگ 123 فروند کشتی تجاری و نفتکش عبوری، اجرای 104 ساعت آموزش علمی و عملی به کارکنان یگان های شناور ناوگروه و بازدید از بندر صلاله عمان برای نشان دادن اقتدار و رساندن پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به سایر ملت ها را در مدت ماموریت خود اجرا کرد.

ناوگروه چهل ویکم متشکل از ناو پشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی برای انجام ماموریت از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد اعزام شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین