|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
وی در ادامه تصریح کرد: کشورهایی که در شرایط فساد سیستماتیک قرار می گیرند زیر نظر بالاترین مقام کشور ستاد ویژه ای برای بررسی پرونده های ویژه تشکیل می دهند.

  توزیع ناعادلانه ثروت، تبعیض، افزایش نرخ بیکاری در شأن مسلمان و جامعه اسلامی نیست و فساد بر سبک زندگی و رفتار مردم اثرگذار است و در نهایت ضربات جبران ناپذیری را بر حکومت وارد می کند.

 دکتر احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد و تجلیل از مقام شامخ شهیدان والامقام به ویژه شهدای مدافع حرم که شب گذشته در مسجد گرجی پایین شهرستان بهشهر برگزار شد با اشاره به ارزش و اهمیت ایثار و ازخودگذشتگی های شهدای مدافع حرم اظهار داشت: کسانی که از حقوق بشر صحبت می کنند بدانند تفاوتی میان مسلمانان ایرانی و سوری وجود ندارد و جان همه مسلمانان حرمت دارد و ملاک برتری انسان ها در نزد خدا تقوا می باشد.

احمدتوکلی با تشریح عقوبت اسلامی، عقوبت توحیدی و بشری گفت: حضرت علی (ع) در خطبه 27 نهج البلاغه فرمود"جهاد دری از درهای بهشت است که خدا به روی بندگان خاص باز می کند.
 
وی با بیان اینکه جهاد لباس تقوا و یکی از شاخه های امربه معروف و نهی از منکر است ادامه داد: کسی که از روی بی رغبتی جهاد را ترک کند خدا لباس ذلت را بر او می پوشاند.
 
این سیاستمدار ایرانی با بیان اینکه یکی از استراتژی ها و منطق دشمنان دور کردن مرز امنیتی و جغرافیایی از هم می باشد افزود: ایران قلب تشیع در جهان است و شهدای مدافع حرم از اسلام ،قرآن، حرم اهل بیت دفاع کردند و بهشهر نیز همواره در انقلاب و دفاع آن نقش موثری داشت.
 
احمدتوکلی با بیان اینکه جان شهدا جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد گفت: دشمنان همواره به فکر استکبار، تمامیت خواهی ، زیاده طلبی و ظلم به حقوق بشر می باشند.
 
وی با بیان اینکه فساد بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی  است ادامه داد: توزیع ناعادلانه ثروت، تبعیض، افزایش نرخ بیکاری در شأن مسلمان و جامعه اسلامی نیست و فساد بر سبک زندگی و رفتار مردم اثرگذار است و در نهایت ضربات جبران ناپذیری را بر حکومت وارد می کند.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به فساد سیستماتیک در اقتصاد سیاسی اشاره کرد و در تعریف آن گفت: دستگاه های مسئول مبارزه با فساد کم و بیش درگیر فساد و یا مسئله می شوند و در معنای دیگر نیز می توان گفت که مسئولان در مقابل فساد و مسائل مالی حساسیتی ندارند و واکنش نشان نمی دهند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: کشورهایی که در شرایط فساد سیستماتیک قرار می گیرند زیر نظر بالاترین مقام کشور ستاد ویژه ای برای بررسی پرونده های ویژه تشکیل می دهند.
 
دکتر احمد توکلی تشکیل سازمان های مردم نهاد را روش دیگر مبارزه با فساد دانست  و گفت: همگان باید برای ازبین بردن زمینه های فساد در جامه و مبارزه با مفسدان همکاری لازم را داشته باشند.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین