|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
جانشین سپاه سید الشهدا(ع) گفت: شهرستان های استان تهران همزمان با بیست و هفتمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) میزبان 81 هزار زائر از 11 استان کشور است.
جانشین سپاه سید الشهدا(ع) گفت: شهرستان های استان تهران همزمان با بیست و هفتمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) میزبان 81 هزار زائر از 11 استان کشور است.

سرهنگ غلامرضا بوربور عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: 107 مسجد، حسینیه و مدرسه در سطح استان تهران برای اسکان زائران آماده شده و در این مکان ها تمام نیازها و زیرساخت‌های لازم برای میزبانی مناسب تدارک دیده شده است.

وی در خصوص امکانات رفاهی محل های اسکان زائران گفت: محل خواب و پذیرایی مناسب، مسائل بهداشت و درمان، ایاب و ذهاب زائران برای حضور در حرم مطهر امام(ره) و سایر امکانات رفاهی برای میهمانان فراهم شده است.

بوربور با اشاره به اینکه زائران 13 خرداد وارد استان تهران می شوند و روز 14 خرداد در حرم امام(ره) باید حاضر شوند خاطر نشان کرد: سپاه سیدالشهدا(ع) برنامه استقبال، میزبانی، خادمی و انتقال زائران به حرم امام(ره) در 15 شهرستان خود با تمام توان انجام خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اعزام زائران شهرستان های استان تهران به حرم امام(ره) توسط سپاه سیدالشهدا(ع) افزود: قرارگاه شهید فهمیده همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بیش از 97 هزار نفر از مردم ولایت مدار، مومن، شهید پرور و امام دوست شهرستان های استان تهران را از 15 شهرستان برای شرکت در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام(ره) به حرم انتقال خواهد داد.

بوربور گفت: ساعت و محل حرکت اتوبوس ها در سطح شهرستان های استان تهران از طریق تبلیغات محیطی و صدا و سیما به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در خصوص تامین امنیت مراسم بیست وهفتمین سالگرد رحلت امام(ره) افزود: سپاه و بسیج با تمام توان در کنار سایر نهادهای امنیتی تمهیدات لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم تدارک دیده اند.

بوربور گفت: تورهای ایست بازرسی و گشت های اطلاعاتی در سطح شهرستان برای تامین امنیت بیشتر زائران و برگزاری هر چه بهتر مراسم بیست وهفتمین سالگرد ارتحال امام(ره) در دستور کار سپاه سیدالشهدا(ع) است.

وی فضاسازی سطح شهرستان های استان تهران را از دیگر فعالیت‌های سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام ارتحال امام(ره) عنوان کرد و افزود: فضاسازی لازم و اثرگذار به‌ مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تمام شهرستان‌های استان تهران انجام شده و بخشی نیز در حال انجام است.

بوربور در خصوص اقدام های فرهنگی بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام(ره) در سپاه سید الشهدا(ع) خاطر نشان کرد: تهیه بسته های فرهنگی با درون مایه وصیت نامه و تبین اندیشه های امام خمینی(ره) در میان زائران استانی و شهرستانی، برگزاری نمایشگاه های متنوع در سطح شهرستان بخصوص شهرهای مذهبی مانند ری، مسابقات فرهنگی در داخل اتوبوس های حامل زائران، چادرها و ایستگاه های صلواتی در بین راه ها و استقبال از زائران پیاده و دوچرخه سوار از جمله کارهای فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی گفت: هماهنگی های لازم با مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و درمانگاهای شهرستان برای خدمات رسانی مناسب به زائران انجام شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین